Monday, December 10, 2007

Oh Ibu Mertuaku.. Demam!

10.12.07



Sabtu lepas aku buat sesi mengemas, menyapu dan mengemop umah aku. Aku tinggalkan si baby kat umah mak dan bawak naik yang 2 orang tu. Start kul 10.30 aku pun mengerjakan semuanya.. al-kisah my mom in law pun nak datang umah, so, alternatif yang baik untuk aku guna.. kalau tak sure aku tunggu hubby aku ada baru mengemas sesama.

Selesai kerja2 rumah aku rest ngan anak2. Baby pun mak aku anta on d way dia nak gi bangi.. lebih kurang kul 3.30 gitu. Tunggu punya tunggu mak mertua aku, lepas azan maghrib baru sampai.. tak lama lepas tu hubby pun sampai. Aku bancuh teh, mak mertua aku lepak minum ngan hubby sambil aku masak tuk dinner.

Menu malam tu nasi putih, ikan siakap kukus kicap, sambal ikan bilis dan sawi goreng ikan bilis. Adik ipar aku plak lepas je bersunat ni selera makan dia ngalahkan pompuan mengandung. 4 kali tambah. Mak mertua aku tak de selera sbb demam.. sian gak aku tengok dia.. sok sek sok sek selesema.. ke.. aku masak tak sedap hah?! soalan cepumas untuk dijawab tu..

Pas makan aku anak beranak ngan adik ipar g Giant tuk beli barang dapur. Mak mertua aku lepaks kat umah sesorang sbb x larat.. sambil melayan citer peberet anak aku.. Ratatouille.. hah.. akhirnya aku bleh pronounce citer ni dan eja dengan betul... bleh caya? Nenet layan citer katun??? wargh,.,.. wargh.... aku balik dalam kul 11, mak mertua aku masih layan lagik.. then kitorg pn sesamalah melayan.. hehehe....

No comments:

:: DUni@ @kU :: ** Di sini tempatnya kucurahkan rasa **

Di sini, di kesempatan ini, aku lontarkan rasa hati, aku luahkan segala keluhan, keriangan, suka duka, gelak tawa.. dalam jurnal kehidupanku ini, aku sertakan foto kenangan, moga satu hari nanti tatkala kesunyian melanda, rentetan peristiwa2 ini bisa mengembalikan tawa dan air mata. Dan juga bila nanti mata tertutup, ada kenangan untuk ditonton..