Saturday, December 15, 2007

Sesi ngabihkan duit

Date : 11/12/07


Venue : Tesco Xtra, Taman Midah

Hari selasa lepas, hubby cuti sebab public holiday Sultan Selangor nyer birthday. So, dia amek aku balik keje petang dan after solat 'Isya kitrg bawa anak2 gi Tesco Xtra kat taman midah tu. Niat dihati nak beli Barbie 'masak-masak' tuk anak aku si Syamimi. Dia ni fanatic Barbie dan collector of cd's and Barbie toy
Carik nyer carik tak de plak Barbie yang dia nak tu. Aku malas nak gi ke Toy'RUs sebab aku tau kalu gi sure pastu ngan tokey kedai tu aku kena angkut balik. So, sebagai gantinya aku bagi dia chance pilih sendirik apa yang dia nak beli. Termasuklah Syamira & Syamiza. Memula dia amek set rumah besar ngan patung2 dan small parts. Aku reject sebab aku bagi reason nanti Baby makan, masuk sepital. Dia cam tak agreed pun tp at last dia ngalah sebab aku tarik muncung lebih panjang dari dia. Selepas termakan pujukan ayah kesayangannya Syamimi pun ameklah Note Book satu. Murah je pun; RM27.90. Berbaloi gak aku beli sebab dalam dia ada macam2.


Syamira pulak memula amek set baby yang bleh nangis tu tapi masa aku gi scan price dia, ak ubaru perasan yang beg yang menyaluti baby kecik dalam kotak tu dah koyak sana sini. Hubby cakap dun mind lah, nak pakai isik perut dia je. Tapi aku ENGKAR (bunyi cam buruk sangat kan? Aku tak tinggi sore pun, just cakap .. ala... tak worth beli tp x pat pakai beg dia!) sebab beg tu actually bleh pakai untuk isik baju2 ni.. so, aku gi the other side terjumpa plak keyboard yang PUN mempunyai macam2 button dan function juga berbagai2 lagu. Keyboard ni harganya RM19.90. Syamira pun suka, so, mama dia lagiklah sukeee...


Si Baby Syamiza masih tak pandai memilih barang sendirik (kalau pandai abislah aku nanti... kena layan 3 kerenah .. ) so, aku belikan dia mainan yang paling murah.. (RM9.90 consider murahlah kan?) Nak panggil apa ye benda ni? Ada 3 button lagu Twinkle Little Star, Mary Had A Little Lamb & Apa lagik satu ye... Baby pun suka.. Kak Mira pun suka jugak... hahahhaha.. pandai ko adik.. suma orang nyer pun ko rembat wat main...

No comments:

:: DUni@ @kU :: ** Di sini tempatnya kucurahkan rasa **

Di sini, di kesempatan ini, aku lontarkan rasa hati, aku luahkan segala keluhan, keriangan, suka duka, gelak tawa.. dalam jurnal kehidupanku ini, aku sertakan foto kenangan, moga satu hari nanti tatkala kesunyian melanda, rentetan peristiwa2 ini bisa mengembalikan tawa dan air mata. Dan juga bila nanti mata tertutup, ada kenangan untuk ditonton..