Wednesday, December 12, 2007

Bila lagi dapat bersama?

Post : 12/12/07
Pic date : 13/09/02
Moment : Adni's wedding day - Malam Berinai Besar
Venue : Balai Penghulu Pedas, Pedas N9

Terasa cepat masa berlalu. 5 tahun usia perkahwinan aku dan hubby, begitu jugak dengan gambar ini. Gambar yang menjadi kenangan pada berbagai peristiwa yang berlaku dalam 5 tahun ini. Kalau gambar ini seorang bayi, dianya bukan hanya pandai merangkak, malah sudah pandai berlari, bukan hanya pandai gelak ketika diagah, bahkan mungkin lebih petah dari yang mengagah.
Keriuhan majlis berinai besar, sesi karaoke, acara potong cake birthday.. semuanya macam baru semalam berlalu. Kalau tak disebabkan dalam blog aku ni banyak gambar anak2, mesti aku cepat jadi perasan yang aku masih pengantin baru... hehehe..
Tapi sekarang masa dah berlalu, keadaan dah berubah. Kegembiraan ini makin hari makin terhakis. Mungkin satu hari nanti hilang terus kalau tak de langsung orang berusaha untuk menjernihkan keadaan. Tiap2 orang dalam gambar ni makin hari makin menjauhkan diri. Masing2 dengan masalah sendiri, dengan keluarga sendiri. Erti persaudaraan langsung diabaikan.
Aku bertekad, selagi masih ada hayat; aku, hubby & anak2 akan terus menyambung tali persaudaraan ni. Biarlah ada yang berseteru, pada aku darah yang mengalir dalam tubuh badan hubby dan anak2 dan mereka2 dalam gambar ini tetap asalnya dari satu saliran. Biarlah diorg nak buang antara satu sama lain, aku tetap aku.
p/s : dalam kenangan : Arwah Cik Ati yang meninggal pada 15 September 2004. Hari terakhir bergembira bersama kami pada 8 August 2004, hari ke-44 aku pantang Syamimi. Semoga rohnya sentiasa dirahmati dan diampuni oleh Allah s.w.t. Amin.. Al-Fatihah..

No comments:

:: DUni@ @kU :: ** Di sini tempatnya kucurahkan rasa **

Di sini, di kesempatan ini, aku lontarkan rasa hati, aku luahkan segala keluhan, keriangan, suka duka, gelak tawa.. dalam jurnal kehidupanku ini, aku sertakan foto kenangan, moga satu hari nanti tatkala kesunyian melanda, rentetan peristiwa2 ini bisa mengembalikan tawa dan air mata. Dan juga bila nanti mata tertutup, ada kenangan untuk ditonton..