Monday, December 10, 2007

Kenduri lagik...

10.12.07. Ahad.

Mak mertua aku balik selepas breakfast. Pagi ni aku wat continental breakfast, fair to everybody. Nampak mak dah sihat skit lah.. aku tahan gak tak bagi dia balik sebab we have an invitation to Pak Lang Razak's kenduri @ Klang ari ni. Tapi mak kata dia penat sangat, tak rest since kenduri sunat Aqmal. Orait lah.. lagik pun dia kena drive to Seremban, takut nanti pening lagik petang...

Lepas mak mertua aku balik, aku pun bersiap anak beranak nak gi Klang.. pun masih tertanya2 kat hubby perlu ker kita pegi kenduri ni? My hubby ngan muka seriusnya.. pergi jelah.. bukan orang lain pun.. warih tu.. hehhee.. Pak Lang Razak ni sepupu ayah hubby. Memang close n dah byk kali Mak Lang Noriah mengajak kitorg dtg umah tp x penah gi pun (even her name also aku lupa.. br pagi ahad aku tanya mak mertua aku!! heheh.. x guna nyer anak buah!)

Sampai Klang kul 1 lebih sbb mencari rumah sampai sesat barat.. ni suma direction dari si Zamri lah ni.. dah sampai Klang baru tau yang dia pun 1st time sampai kat umah tu.. ish.. nak marah pun tak guna.. Lauk dia pergh... mmg kena ngan tekak aku dan hubby dan anak2. Nasi putih, daging salai campur belimbing masak lomak, labu masak lomak, samba tempoyak daun racik, ayam goreng dan asam pedas ikan.... tak tau. Ado plak putri mandi, dragon fruit, oren, kuih abuk2, kasuwi, apam gula hangus.. adoi.. berat dah perut aku.. aku tak lah makan suma sbb terpaksa pilih2.. sumanya makanan berminyak. Aku amik daging salai, labu, ayam. itu je..

Dah sudah makan, borak apa yang patut, gerak balik umah aku.. letih tul.. sampai umah hubby dah tak larat dah. semalam pun dia sampai dah dekat kul 8 mlm, tak rest lagik.. so, dia tido, aku solat zohor dan terus layan anak2. kul 5 aku solat asar anak2 aku masih melayan movie The Barbie Musical Island.. ntah apa ke tajuk betul dia ntah.. dah kul 5.45 camtu, mata aku dah berat giler ni.. si baby nak menetek, aku layan cd barbie tu . alih2 aku anak beranak tido.. hubby plak ganti tgk citer tikus tu.. pandai dia kan.. dpt gak rehat.. sedar2 dah maghrib.

Pas solat kitorg gi Serdang, melawat kawasan.. heheheh.. tak de lah.. melawat Wan hubby yang baru datang dari Kedah.. we call her Wan Kedah. citer gitu2, then balik.. sempat lah pekena meehon goreng ngan air teh o panas...

No comments:

:: DUni@ @kU :: ** Di sini tempatnya kucurahkan rasa **

Di sini, di kesempatan ini, aku lontarkan rasa hati, aku luahkan segala keluhan, keriangan, suka duka, gelak tawa.. dalam jurnal kehidupanku ini, aku sertakan foto kenangan, moga satu hari nanti tatkala kesunyian melanda, rentetan peristiwa2 ini bisa mengembalikan tawa dan air mata. Dan juga bila nanti mata tertutup, ada kenangan untuk ditonton..