Monday, December 10, 2007

Kisah si Kucing

Post 10.12.07
Ahad, malam.

On the way balik dari Serdang, Syamimi nampak signboard McD di opposite road. Dia ajak ayah dia pegi sebab nak beli nugget. Hubby cakap jauh, tak de tempat nak pusing. But then kitorg by pass Petronas Bukit Jalil dan kebetulan ada Drive Thru McD.. cepat2 dia hint ayah dia.. hehehe.. hubby pun terus pusing stereng ke kiri, nak masuk ke Petronas (even kitorg dah tersasar dari jalan masuk, so kena masuk melalui jalan keluar). Sampai kat mesin suara tu (McD la ni dah advanced, order kat corong je..), Syamimi nampak toy untuk HappY Meal.

Siap request plak nak apa.. luckily she got what she request. Aku just dengar budak tu kata motobike but tak tau what is that exactly. Dah dapat the things hubby drove balik. Sambil makan fries yang masih panas (Syamimi claims fries tu sedap sangat.. hubby pun cakap menda yang sama.. ehm.. mmg sedap pun sebab masih hangat), aku tanya dia toy apa tu? Ini game ni mama.. game.. macam yg dalam tv tu. Pelik gak aku.. anak aku ni kenal ke game tu camna? Belek nye belek hubby kata memang game, game racing motor... anak aku... advance sangat...

Pastu dia bergaduh dengan adik .. tak tahu pasal apa.. aku nak redakan keadaan aku pun bohonglah kata ada kucing kat jalan tu (anak2 aku ni fanatic kucing. kalau nangis tu sebut je kucing, terus stop nangis). hehehe.. bila dah ok skit, aku tanya mimi nak bela kucing tak? Dia cakap nak.. then aku tanya sapa nak basuh berak dia nanti.. sambil letak jari kat dagu dia cakap ayahlah... then aku tanya lagi, sapa nak beli makanan dia.. ehm... letak lagik jari kat dagu.. ayahlah... ayah ada duit, mama tak de duit.. aye (saya - mimi ni pelat, dia cakap loghat Perak ) bagi makan je.. aye suka bagi makan.. cebok, mandi, beli nasi suma ayah..

Hubby aku gelak besor.. bijaklah tu.. ayah jadik mangsa sbb kau nak bela kucing.. hubby sambut. Aku gelak je lah....

No comments:

:: DUni@ @kU :: ** Di sini tempatnya kucurahkan rasa **

Di sini, di kesempatan ini, aku lontarkan rasa hati, aku luahkan segala keluhan, keriangan, suka duka, gelak tawa.. dalam jurnal kehidupanku ini, aku sertakan foto kenangan, moga satu hari nanti tatkala kesunyian melanda, rentetan peristiwa2 ini bisa mengembalikan tawa dan air mata. Dan juga bila nanti mata tertutup, ada kenangan untuk ditonton..