Wednesday, October 22, 2008

DSB Open House

Macam yang aku khabarkan dalam entri INI, opis aku berjaya mencekik leher staff melayu untuk meng organize satu open house ala-ala rela gitu pada 17th October 2008 yang lalu. Biarpun kami tanpa rela dan tanpa cukup belanja, kami tetap adakan juga party (shud i say party instead of open house?) itu sebagai mengenang jasa orang kuat opis ni (i hate to type this word!!! honestly!)

berikut adalah kisah2 seterusnya yang mengundang hangin satu badan beberapa hari sebelum ketibaan hari yang diagung-agungkan itu.

peristiwa 1 :
Selasa 14/10 - salah seorang staff dr dept atas (lvl 4) mengadu dgn aku yang ada dikalangan melayu2 asli dalam opis ni MENENTANG KERAS usaha mereka untuk membuat agar-agar. kata mereka " korang makanlah agar-agar korang tu kalau masih nak truskan. jangan harap dapat makan makanan kitrg."
pesanan penaja dari aku :- lantak pi lah ngan depa tu! ingat kita heran sangat ke ngan makanan dorg? kita nak join pun dah cukup bersyukur lahhhh... ko jgn takut, ko tukar agar-agar ko ngan buah dept aku.. kita jadik vegetarian ari tu!!!!

peristiwa 2 :
Rabu 15/10 - uam melaporkan dari rumah ida yang dia dan staff atas tu kena kutuk giler-giler nya pasal dept kitrg cuma nak bawak agar-agar dan buah-buahan untuk party hari jumaat.
pesanan penaja dari aku :- apa je lah masalah dorng ni? Ingat kita ni banyak duit ker pas raya ni? Ni kan ke tengah minggu. Lagipun takkan nak nyumbat benda mahal2 kat tekak cha ya nun alif tu bebanyak? dorang tak kuar belanja shatu shen haram pun!!!

peristiwa 3 :
Khamis 16/10 - babyAD cakap dia terpaksa (tolong baca dipaksa) menukar menu dari agar-agar kepada meehun goreng setelah langau-langau dan nyamuk pembawa Chikunguniya ini mengeluarkan bisa-bisa dari mulut mereka.
pesanan penaja dari aku :-UMMI, kita TAK PAYAH tukar menu kita. SUGI.. beli je buah tu. Kalau dorg rasa tak nak bagi kita makan, kita tak yah makan. Biar dorang melantak bagi habis sampai jilat buntut periuk. Kita makan je buah-buahan kita. Kan kita nak jadi vegetarian? (makan buah je boleh panggil vegetarian kan?)

peristiwa 4 :
Jumaat 17/10 hari keramat, penghulu segala hari - Segalanya selamat terhidang termasuklah mee goreng (pihak kedai tersalah masak - maaf dari pihak pengambil order yang agak sound trouble) yang telah diubahmenunya oleh dept atas dan buah2an dari dept aku yang meriah gitu.. jangan tak caya, dept aku yang berempat itu terpaksa spent RM30 untuk buah2an tu semua.. BUKAN RM3 tauuuuu!!!!!!

Kesimpuan dari peristiwa 4
1) Buah-buahan kami tidak bersisa kerana habis dibelasah mereka2 yang agak kurang senang dengan budget yang mereka-mereka keluarkan oleh semua orang.

2) Aku tidak menjamah langsung masakan yang mereka bawa kerana kurang rasa dan kurang menepati selera tekak dan anak dalam perut aku. (lagipun aku bukan minat sangat menu2 tu semua dan kurang berminat untuk join party tu sbb tension ngan keje yang banyak...)

3) Apa sahaja yang terhidang hari itu, yang mana diclaim oleh mereka sebagai makanan yang pasti menjadi ingatan ramai (salah seorangnya ummi, hahahhaah!) - rata-ratanya mendapat sambutan kurang bersemangat oleh tekak2 tetamu yang hadir. Maaf, bukan saya seorang yang bersuara, ada segelintir juga cumanya suara sumbang kami dilontar ke bawah meja, ke tong sampah dan ke telinga teman sebelah untuk mengelakkan pergaduhan mulut. Tapi tak kisahlah sbb menu itu tidak tersenarai dalam menu tekak aku untuk hari itu.

4) Hidangan last minutes adalah makanan terbaik untuk hari itu. Tahniah untuk dept yang dipaksa menukar menu mereka.... credit untuk kedai oren!!!!!

5) Aku kekenyangan dalam melayan rendang daging ala N9 yang ada umpphh... biarpun dianya adalah hasil tangan orang kuat yang aku tak shuka ituu!!!! tapi aku dah minta ijin amik lebih. Untuk pengetahuan si dia, bukan aku makan banyak, tapi aku sedekah pada kengkawan sekeliling. Aku ni taklah buruk lantak sangat!


berikut adalah sesi gegambaran yang berjaya dimuat turun dari kamera admin assistant dan mktg exec yang sangat prihatin pada kami yang miskin hina tak de kamera ni ..... layanzzzz...

5 comments:

Anonymous said...

lantak lah,,,per nak jadi pun,,

yang ponting!!!den n kroni dah berjayo meng " oren" kan departmen kami,,hehehe

nonnie78 said...

wargh.. kah kah kah.. bkn takat meng"oren"kan dept sendiri, ada gak dept lain tumpang.. missMAL a.k.a chipmalfinn, len kali kalu nak tumpang theme color, bitau lah yeee...

Anonymous said...

alamak...gemuknya aku dlm gambar!!!ishkkkk!!
takpelah..yg penting ikhlas.
babyAD

nonnie78 said...

gemuk ye?? tu, lah.. lenkali wat cam aku, dok kat blakang, tersorok skit kegemukan tu!! hahahah...

Anonymous said...

ha'ah betul tu..

bbyAD

:: DUni@ @kU :: ** Di sini tempatnya kucurahkan rasa **

Di sini, di kesempatan ini, aku lontarkan rasa hati, aku luahkan segala keluhan, keriangan, suka duka, gelak tawa.. dalam jurnal kehidupanku ini, aku sertakan foto kenangan, moga satu hari nanti tatkala kesunyian melanda, rentetan peristiwa2 ini bisa mengembalikan tawa dan air mata. Dan juga bila nanti mata tertutup, ada kenangan untuk ditonton..