Tuesday, October 14, 2008

???? ????? ?????

Pas raya ni lagilah rasanya aku tak de mood nak bekerja. Bukan aku sorang lak tu, kengkawan aku kat opis ni pun sama. Ntahlah.. kena plak kitrg ni DIPAKSA untuk buat open house. Letih nak melayan cha ya nun alif kat opis ni. Sukahati orang lah nak buat open house ke tak ke. Main paksa lak buat open house!
Cerita sbenarnya cha ya nun alif kat tingkat 4 ni suh kakak HR yang baru tu buat open house (tolong baca betul2 : OPEN HOUSE ~ RUMAH terbuka, bukan opis terbuka) dalam erti kata lain buat kat umah dia lah. Tapi si kakak tu punyalah cenekelnya.... dia bagi alasan umah dia kecik lah, tak bestlah buat kat umah.. padahal sendiri mau ingatlah. Tak rajin nak melayan lah tuuuu! Dan2 tu lak mulut dia lancang kuning kata nak wat kat opis je. Siap email tu pada SOD (Secretary of Dept.) bitau ALL MALAY STAFF organizing the open house... C!*@!.. bila masa lak kitrg suma ni organize benda yang melibatkan banyak duit ni???
Kat sini, ada tradisi pelik. Ntah kamus mana dorg guna, ntah petua mana dorg pakai. Each boss' birthday staff kena celebrate. Tang celebrate tu tak kisahlah, ini ... kita yang kena kuar duit, masak / order untuk satu opis makan. Dahlah tu yang cha ya nun alif tu masak sendiri, ikut selera mak ayah dorg, for sure kita tak leh bedal (kot ada yang teringin dan brani mau cuba, dipersilakan) tapi tang kitrg nye makanan pakat satu opis bedal.. Imagine lah tiap kali ada function camni kitrg kena kuar sampai RM15 sorang. Tapi makannya tak sampai pun RM5 sorang. Tak sakit hati ker?? Dah lah kita kuar duit, leh lah pulak bos2 ni jemput kengkawan, sanak sedara datang makan... abis lauk pauk kita dorg bedal.. Tak cukup ngan bedal, tapau bawak balik tuuuuu!!!! Hangin tak hanginnn???
kali ni si kakak HR tu minta RM20 sorang untuk amik katering luar. Aku dengan slambee nye declare dept aku not agreed on this suggestion. Ktrg rancang nak MC je on that day. Hahahaha.. imagine nanti, satu dept tak de orang.. lantak korang lah... kalau adapun kitrg bawak buah je. Itu pun mau tanya buah apa, bape bijik... yang cha ya nun alif tu lak bleh demand nak air tu, nasi ni, kuah tu, rendang ni.. ikut sedap mulut je...
dorg ingat kitrg ni CHOP DUIT ke dalam dept ni? Dahlah tengah bulan camni. Duit tu memanglah ada tapi kalau dapat gaji around 25hb tu lega la gak. Aku tgk calendar cerah masa depan gaji masuk on 3rd Nov sbb 31st tu ari jumaat. abis sementara nak dapat gaji kitrg nak makan apa?????????
Ni yang membuatkan aku nak maternity awal ni. Sakit hati dengan keadaan kat opis ni. Dahlah kerja banyak (even byk pn smpt gak aku update blog, kan?? huhuhu.. curik masa skittttt!) tambah ngan sakit ati melayan perangai orang2 yang tak betul ni.. mana aku nak fikir nak carik duit nak beranak lagik.. hahahahah... kekadang difikirkan truk tul aku ni.. benda kecik camni pun nak tension. Relaxlah.. cool down beb!!! tak de masalah yang tak leh diselesaikan..
nota kaki : ada dgr2 tak tahun depan ekonomi merundum teruk? Nak kena standby berdikit dari sekarang ni.

No comments:

:: DUni@ @kU :: ** Di sini tempatnya kucurahkan rasa **

Di sini, di kesempatan ini, aku lontarkan rasa hati, aku luahkan segala keluhan, keriangan, suka duka, gelak tawa.. dalam jurnal kehidupanku ini, aku sertakan foto kenangan, moga satu hari nanti tatkala kesunyian melanda, rentetan peristiwa2 ini bisa mengembalikan tawa dan air mata. Dan juga bila nanti mata tertutup, ada kenangan untuk ditonton..