Wednesday, October 22, 2008

Maknanya...... Aku normal

Semalam, setelah sekian lama aku menyepikan diri dari dunia YM (melainkan untuk kes2 tertentu shj), aku membalas sapaan seorang teman dari zaman sekolah. Dek Y dari hari Isnin lagi hantar msg Birthday berkali-kali. Aku rasa aku dah balas, tapi mungkin ada masalah dengan sistem komputernya (ke computer aku?) dia keep sent msg yang sama. BTW aku tak kisah.. at least itu menunjukkan dia ingat kat aku. :)
But then sekali lagi dia anta msg yang sama tapi kali ni HAPPY BELATED BIRTHDAY (iyalah, dah lebih sehari kan??) This time i take this opportunity to reply dan trus berborak tak hengat donia betul. U r so lucky dek y sbb masa tu aku baru balik dr solat Zuhur, kalau tak, conversation kita takkan jadi sepanjang tu!!! hahahah...
Bermula dari borak2 biasa (dia tny aku dh scan baby ke belum - bersambung sampai ke perihal keluarga) akhirnya topik kitrg makin hangat. Aku ingatkan aku sorang je yang punya pendapat susah untuk mempercayai maid dari Indonesia. Tapi rupanya Y pun ada pendapat yang sama. Aku pun ingatkan aku sorang yang ada masalah 'kurang gemar' pada sesetengah orang yang menghantar anak balik kg untuk dijaga oleh mak/ayah sbb tak percaya pada nursery, babysitter, rupanya Y juga ada perasaan yang sama..
Dan aku ingat aku sorang je yang ada perasaan kacau-bilau bila marah / pukul anak2 sebab terlalu stress dengan perangai masing-masing yang MASYA ALLAH tak terkata lasaknya.. terutama bab kencing atas tilam, mulut pok pek pok pek, Y pun ada perasaan sedemikian juga.
Maknanya aku normal lah kan???
Nota Kaki lenguh : Dek Y, kalau kita ari2 borak sure bleh wat buku citer kan?? hahaha..
p/s : pada sesiapa yang berminat untuk membaca ym conversation antara aku dan dek y, bolehlah email permintaan kepada aku. .. wargh.. hahahhaha....

No comments:

:: DUni@ @kU :: ** Di sini tempatnya kucurahkan rasa **

Di sini, di kesempatan ini, aku lontarkan rasa hati, aku luahkan segala keluhan, keriangan, suka duka, gelak tawa.. dalam jurnal kehidupanku ini, aku sertakan foto kenangan, moga satu hari nanti tatkala kesunyian melanda, rentetan peristiwa2 ini bisa mengembalikan tawa dan air mata. Dan juga bila nanti mata tertutup, ada kenangan untuk ditonton..