Wednesday, May 28, 2008

Kahwin.. Kawen.. Kawin..

Penat betul aku ngadap PC dr pagi smpi skang ni. Bos aku lak ada je memanjang, tak smpt aku nak bernafas. Pastu aku pun pandang2 kat kalendar depan aku ni.. alemak, beratur tu jadual kenduri siap highlight kaler oren lagik.. jap aku senarai kan yeee...


25/5/08 - Kenduri kahwin di rumah Tuk Su di Serdang Raya
1/06/08 - Kenduri kahwin Abg Najib di Kg. Teluk Nipah, Pulau Indah, Klang (cousin aku)
Kenduri Kahwin Rudy Cik Rahim belah perempuan di Johor (cousin By)
note : aku tak g Johor , sbb last week x g perak belah pompuan abg najib.
8/6/08 - Kenduri Rudy Cik Rahim di Tanjung Sepat
20/06/08 - Adik iparku akad nikah di Air Pa'Abas Melaka
21/06/08 - Kenduri belah perempuan Adik iparku di Melaka
22/06/08 - Kenduri belah kami di Seremban
23 & 24/06/08 - Sesi meregangkan otot dan merehatkan badan sambil memenatkan mesin basuh

tengok pun aku dah penat.. inikan pulak nak menghadapi hari2 ni suma.. letihnya.. kalau takat gi makan je macam kat serdang tu tak pe lah gak. erm... baju untuk reception adik ipar nanti pun tak carik lagi. themenya gold putih tp aku rasa cam ngeri lak nak pakai gold color. cam jongkong emas bergerak plak!

mungkin aku buat baju kaler coklat, orange, kuning (amatlah tak sesuai ngan hubby ku itu) atau peach. tak tau lah tu.. aku tak kisahlah, just beli jer kat First Lady. Anak3 pun senang, beli siap je, tak pun aku beli sepapan, suh makcik aku kat banting jahitkan (aku ni buta benang dan jarum, makanya kenalah nganto jahit ke orang).. cumanya skang ni masalah utama hubby ku yang terang tu.. takut main rembat je baju memana tang, tak kena plak ngan selera aku (bukan dia, dia pakai je apa yang aku sediakan untuk dia).

nantilah.. aku nak ke untuk survey kain yang sesuai untuk dibuat baju hubby. kitorg memang slalu ke sini untuk beli kain wat baju..

so, start from today, aku kena set mind aku untuk more relax and more calm supaya by the time wedding reception adik ipar nanti bp aku tak naik mendadak due to over eating nasi minyak, rendang etc...hehehehe dan for sure mengawal kadar gula dalam darah yang selalu terjadi pada aku each time i'm get pregnant just to make sure i won't admit to HUKM again like past 3 years. tapi kat office lately pun aku often bedal air manis 3 times a day and had nasi lemak and roti canai telur for breakfast. Kejam betul aku ngan diri sendiri kan???

okiee.. okiee.. start from tomorrow kena lah control sikit nafsu makan tu. kena start balik roti gandum ngan marjerin, teh o kosong, very light meehun sup without 'sampah2' penyedap rasa, kuey teow 'sahaja' tanpa kuah yong tau fu.. ish.. cam darurat lak.. elok sangatlah tu beras naik harga. ni namanya resepi kempiskan perut tapi kembungkan poket!! kah kah kah kah....

No comments:

:: DUni@ @kU :: ** Di sini tempatnya kucurahkan rasa **

Di sini, di kesempatan ini, aku lontarkan rasa hati, aku luahkan segala keluhan, keriangan, suka duka, gelak tawa.. dalam jurnal kehidupanku ini, aku sertakan foto kenangan, moga satu hari nanti tatkala kesunyian melanda, rentetan peristiwa2 ini bisa mengembalikan tawa dan air mata. Dan juga bila nanti mata tertutup, ada kenangan untuk ditonton..