Tuesday, May 27, 2008

HUKM oh HUKM

21/05/08 aku amik emergency leave sebab bawa abah aku ke HUKM untuk tgk result check up dia on 15th May lepas. Sampai je kat Klinik Perubatan 1 pukul 11.10am. Amik pressure darah dan nurse suh tunggu another 2 hours untuk amik balik pressure (mak aii tinggi gile pressure abah aku semalam). Aku pun ajak abah aku gi sapedek dulu kat Cafe sebab masa tu lum time makan, so tak ramai sangat lah. Nombor abah aku pun 1090 dan masa tu baru nombor 1022. Kira lah bape jauh bezanya nak menunggu.

Sampai ke cafe, abah aku sorang je makan sebab aku baru lepas breakfast kul 9 td makan nasi lemak. lepak2 gitu aku pun chow masuk balik ke KP1. Aik, baru no 1028? Ish.., nampak gayanya lama lagi ni.. Aku pun layanlah Mastika yang baru aku beli Jun 2008. Aku pun suh lah abah aku lelap sbb jap g nak check pressure, make sure kena turun. Sampai ke pukul 1.10, nurse panggil untuk amik pressure dan turunlah skit. cumanya masih atas 200..

tunggu punya tunggu sampai perut aku dah keriuk-keriuk, aku pun gi lah cafe sesorang dengan niat ati nak makan nasi kerabu. tetiba kat cafe, tergamam aku.. punyalah ramai orang... aku tgk jam hp kul 1.30.. patutlah ramai ya amat. Aku pusingg balik masuk koperasi, beli sandwish ikan bilis je. Tak sedap!!! hampeh!!! tp dah sah2 itu je rezki aku masa tu kan..

pastu aku baliklah ke KP1 utk temankan abah aku yang tersengguk2 menahan ngantuk. buat dia je tau, aku pun rasa cam dah nak baring je kat kerusi tu.. tp pikirkan malu, aku pun tahan je lah. sambil baca mastika ntah utk kali ke berapa, aku pun awak abah tunggu depan bilik je. kul 4.50 camtu, abah masuk dalam bilik 7. alhamdulillah doc yang duty tu amatlah bagus, tak lokek info dan mesra alam. dia suh abah admit wad tp biasalah abah aku tu kan ke bega? doc pun malas nak bergaduh so, suh abah aku sign surat admission refuse. sbb dia tak nak dipersalahkan kalau anything happen. iyerlah.. bp 200 over tu bak kata doc zaimi, time bomb untuk kena stroke. aku yang dengar pun rasa semacam je.
so, nex appointment tak yah amik no giliran, trus jumpa doc tu sbb dia amik case abah aku as a personal case lak. punyalah bagus doc tu, sbb dia betul2 nak control bp abah supaya tak naik lagi. dan siap pesan, anything happen, kebas no matter from which part of body, trus gi emergency room dan pager dia. tak kiralah dia on call ke, off duty ke dia akan amik case tu nanti. sib baik aku dah kawen, kalau tak aku pinang je doc ni.. kah kah kakh.. (tak sempat amik gmbr sbb takut!)
pas kuar dr bilik tu aku sedar2 je ujan amatlah lebat, ngan ribut bagai. aku ajak abah makan kat cafe sbb td abah lunch awal sgt, sure dia lapar nye tp kat cafe tinggal bekas kosong je. yang ada pun kepok lekor, nugget.. takkan abah aku nak makan suma tu.. kolestrol!!!!! abah ajak balik je. so, kitorg decided naik taxi sbb along aku tak nak amik atas alasan ribut.. takut nak bawak keta! ceh.. dasar pemalas! tp bila aku smpi kat tempt taxi, umang aiii.. ramai nya umat Nabi Muhammad!!!!! trus aku call along paksa dia amik gak lagipun masa tu ujan dah reda skit.
balik je umah, aku pecah masuk dapur mak aku, carik benda nak makan. laaa. mak aku masak kari sotong.. amatlah aku tak gemar... trus patah selera dan aku makan nasi lauk telur goreng je. tka kisahlah... as long as aku tak kebulur...

No comments:

:: DUni@ @kU :: ** Di sini tempatnya kucurahkan rasa **

Di sini, di kesempatan ini, aku lontarkan rasa hati, aku luahkan segala keluhan, keriangan, suka duka, gelak tawa.. dalam jurnal kehidupanku ini, aku sertakan foto kenangan, moga satu hari nanti tatkala kesunyian melanda, rentetan peristiwa2 ini bisa mengembalikan tawa dan air mata. Dan juga bila nanti mata tertutup, ada kenangan untuk ditonton..