Thursday, April 10, 2008

Hoki sekolah.

Semalam aku balik lewat skit. Aku merayau di pasar malam sebelah opis ni sebab kononnya nak mencari jagung rebus yang maha sedapnya.. tapi budak yang niaga jagung tu cuti plak.. so, aku just beli keropok lekor, biskut dan cd Ultraman Tiga & Ultraman Dyna The Movie untuk anak3 aku.

Sampai di LRT BTR dah pukul 7, aku pun peluklah tiang kat corridor tu sementara menunggu abah aku datang amek aku. Alih2 teksi yang paling depan di LRT tu bergerak (LRT BTR teksinya menunggu penumpang, ada persatuan. Sekepala RM2). Dan mata aku pun pandang lah teksi yang bergerak tu. Aik, ada sorang budak pompuan lambai tangan kat aku... aku pun lambai lah balik. Hehehhe... ghupanya budak tu team hoki sekolah bawah 15 tahun (tahun 1995).

Kenal lagi dia dengan aku.. imagine lah dah 13 tahun berlalu. Itulah berkatnya ajaran kami (team 17 tahun) dulu pada adik2 ni. Ingat gak dorg kat aku. Masa kecik dulu puaslah aku marah2 sebab waktu ngajar main hoki tu ramai yang main, ramai yang datang training asik nak bercinta... aku igt muka dia tapi aku lupa namanya.. kalau terbaca (kalaulah yeeee) tolong tinggal pesan di chatbox ye.. langsung aku tak bleh recall nama dia sbb team bawah 15 masa tu namanya lebih kurang suma.

Yang masih segar dalam ingatan aku ANIS, SYAI, IZWAH, FAIZI, ....... aduh.. susah betul nak ingat.. kepala aku naik sakit cuba recall nama dia malam tadi.. tapi tu lah, bebudak ni, kalau jumpa aku sure jerit " kak dik, kak dik...." hehehe.. kan nickname aku kat sekolah dulu ADIK?

No comments:

:: DUni@ @kU :: ** Di sini tempatnya kucurahkan rasa **

Di sini, di kesempatan ini, aku lontarkan rasa hati, aku luahkan segala keluhan, keriangan, suka duka, gelak tawa.. dalam jurnal kehidupanku ini, aku sertakan foto kenangan, moga satu hari nanti tatkala kesunyian melanda, rentetan peristiwa2 ini bisa mengembalikan tawa dan air mata. Dan juga bila nanti mata tertutup, ada kenangan untuk ditonton..