Friday, July 10, 2009

Review of Freestyle

Salam. Bismillah.
Lama betul korang nak tunggu review aku tentang Freestyle, kan? Aku saja je lambat-lambat review kat blog ni, saja nak bakar hati :Aishah:, hahahah..
Aku start pakai FS 3rd July 2009 bersamaan hari Jumaat, bersamaan hari pertama period. Hah, korang bayangkanlah.. camna tensionnya aku ari tu. Dahlah baru nak cuba barang baru, tetiba period lak... patutlah produk tenusu ku agak kureng je kebelakangan ni. Untuk sesi pertama agak kurang memberangsangkan, mungkin hormon aku segan kot kat pump baru ni. Dapatlah around 3 oz. Sesi kedua pun masih segan silu, 3.5oz, tapi sesi ketiga aku dapat 3.5oz, ini pun tandem nursing ni kat umah ngan Manja. hasil untuk hari pertama adalah 10oz. Malam tu aku tibai lagi sekali dapatlah 2.5oz.
Function dia memang tip-top. Pakai waktu malam ada orang tolong suluhkan lampu.. hahahah.. skrin dia ada lampu, beb!! Tak tipu!!! Paling best tu kan siap boleh set memory tu suction mana yang ko suka.. i like it!!! So far aku tak pakai handsfree sebab nursing bra tak banyak. insya Allah ada duit nak beli nursing bra lagi sbb tak bleh blah kena masuk dalam store untuk pump. Dan lagi nak jahit cecepat nursing cover aku yang Aishah dah naik pekak telinga dengar tu!!! wakakakak.. aku asik citer nak jahit tapi tak jahit2 lagik..
Sekarang ni production aku semakin menenangkan hati dan jiwa aku. Tiap kali pump dapat 4oz, aku tak makan pepe booster tau! Aku rasa pum memang memainkan peranan penting dalam proses buat stock EBM ni. Aku tau ada dikalangan korang ni yang tak mampu untuk dapatkan FS, tapi dengan Aishah, boleh main kutu. Service yang dia bagi kat aku pun tip top. Tanya je dia mesti layan. Lewat bayar sikit pun tak pe.. tapi janganlah tak bayar langsung ye... hihihihi...
Penutup, aku memang suka FS. kalau dari dulu aku kenal aishah, rasanya aku tak pakai S3 dan MH tu.. tapi tak pe.. at least aku dpt gak rasa apa yang korang rasa, tak gitu????
p/s: Sha, utang abis aaaaa....

15 comments:

mamaHs said...

salam...wah best nye riview fs nie..bila la tie nk dpt pakai??

Unknown said...

apalagass..moh merempit!

nadnye said...

bestnya FS.. akak tumpang tgk orang pakai jea...

Sue.Aleen said...

wahhh.. cam nak beli je.. tapi tak preggy lagi. ni yang bentak nak anak lagi ni..



p.s. : permohonan masih ditolah.. huh! sedih betol!

Aishah said...

yer nonie..

hutang selesai..tp kutu lom abih ok ..hahahahha..

mari2 join kutu FS :D

Nong Andy said...

Salam Nonnie
seronoknya baca FS nyer reveiw..
kalau lah hagenya tak cecah angka ribu mau gak ku rembat satu.. nak kutu pon masih berat buatku nonnie.. kang bising plak hubby ku beli pam bebanyak.. S3 tu pon ku ckp dia hage dlm 200++ jer(bohong sunat) nikan pula FS..

mengidam FS tak sudah le aku!! tapi mana tau company bagi bonus 6 bulan (hahaha kuat berangan..) boleh ku rembat FS satu :p

nonnie78 said...

salam.

tie - simpan duit dari skang. by the time preggy 2nd, terus order. start simpan stock guna FS, memang best!!!

Tha - ada brani?? hahahaha...

Nad - napa tumpang tgk je ek?

sue - permohonan ditolak?? accident tak pe, kan??? hahahahah

Sha - kutu tetap on, beb.. dun worri... hihihiihih..

Mimie - Tak pe, berdikit lah.. preggy cepat, ada alasan pakai fs sebab nak senang pump EBM tuk Shinta ngan new baby... ayuh, buat anak lagikkkk... ku tak boleh sbb c-sect, tunggguuuuu.....

Rozy said...

nonnie,

bestkann..bestkann.. (dengan gaya ku yg tergedikss gedikss..) hehehhehe

nonnie78 said...

rozy, memang best!!!!!!!! geli2 tang stimulate tu lagik best.. wakakakkakakakak.... gatal tak aku ni??

Nong Andy said...

salam Nonnie

mu time manja c-sect? syamimi c-sect gak kan.. Baby & Miza plak pe citer?

nonnie78 said...

salam mimie.

preggy 1 & 4 c-sect. preggy 2 & 3 normal.. baby & miza tu orang yang sama.. hihihi.. no 2 tu mira namanya.. dia paling kecik. mimi dulu sebab trauma, dah keluar tapi kena tolak masuk balik. atas bawah ku berjahit.. baby pun besar gak 3.44 tapi alhamdulillah boleh normal. Manja ku tak nak amik risiko sbb besar sangat, 4.16kg.. mau koyak rabak bawah aku nanti.. hahahhahahaha... cukuplah time mimi dulu doktor cakap napa dorang dok kebak camni, puan? rabak sana sini.. aduh.. byk jahit tu... tak silap dekat 20 jahit....

Nong Andy said...

ku slalu ingat mimi,miza,baby & manja.. hahaha

rupanya urutannya mimi,mira,miza@baby & manja.. haha..

nonnie78 said...

mimie - hahaha.. confuse sudah???

mak_afiq said...

tak sabarnya saya nunggu fs nak sampai..bertambah teruja membaca review nonnie nih..nak up kan balik supply yg makin malu2 nak kua tuh..huhu..

nonnie78 said...

mak_afiq, sabar lah.. sy dulu pn tunggu agak lama jugak. tapi berkat kesabaran, Allah kurniakan balasan yang berbaloi malah lebih dari kesabaran kita.. hihihi.. tp memang best pakai FS... tak tipu!!!! hahahah.. boleh pump sambil main game Zuma kat office..

:: DUni@ @kU :: ** Di sini tempatnya kucurahkan rasa **

Di sini, di kesempatan ini, aku lontarkan rasa hati, aku luahkan segala keluhan, keriangan, suka duka, gelak tawa.. dalam jurnal kehidupanku ini, aku sertakan foto kenangan, moga satu hari nanti tatkala kesunyian melanda, rentetan peristiwa2 ini bisa mengembalikan tawa dan air mata. Dan juga bila nanti mata tertutup, ada kenangan untuk ditonton..