Tuesday, October 14, 2008

Future Planning

Well, aku sbenarnya ada future planning tuk buat bisnes. Tapi memandangkan sekarang ni aku tengah sarat dan masih belum cukup kakitangan untuk menjalankan bisnes, maka aku terpaksa melupakan seketika impian aku tu.
Last week masa aku balik kg, aku ada teringat nak citer benda ni ngan Ucu aku (adik mak aku yang bongsu) tapi ntah camna, disebabkan terlalu sibuk melayan ujan dan nak kejar masa, aku jadi terlupa pulak. On the way balik aku cakap ngan B pasal ni dan dia pun kata dia terlupa nak tanya kat pak su aku tentang benda yang sama.
Tadi, tengah aku melayan tenet, sekali lagi aku teringat tentang future planning aku ni. So, aku trus call Ucu aku dan tanya kat dia tanah dia kat Olak Lempit tu masih bersisa tak kalau aku nak sewa. Dia cakap byk lagi. Even tanah tapak umah dia yang sebesar 3 ekar tu pun cuma guna 1/2 ekar je. Still ada balance kalau aku nak wat bisnes aku kat situ.
Tanah keliling yang lain tu dorg dh tanam kelapa sawit, so tak bestlah nak jalankan bisnes aku kat situ. Bila aku bukak mulut kata nak sewa tanah untuk future planning aku tu, Ucu aku trus setuju. Dia kata dia laki bini boleh tolong jagakan. In the same time kerja ngan aku. Haa.. cantek lah tu.. tak yah aku susah2 carik orang menjagakan bisnes aku ni..
Well, balik nanti aku nak citer abis2 ngan B. Kalau bleh nak buat cepat skit, sementara tanah tu belum ada orang nak sewa. Sebab according to my auntie tu, 1 of my cousin pun berminat nak sewa tanah tu ari tu untuk buat bela ikan keli tapi senyap sampai ke sudah. So, rasanya aku perlu cepat bertindak kalau tak nanti bertindih lak ngan orang.
Ada gak tanah kat kawasan lain, still my mom's sis nyer tapi jauh sangat dan susah nak carik orang jaga. Pun kawasan sekitar tu banyak lutung (adik beradik beruk / ungka / monyet tu!!). Yang ni dekat je, 45 mins dah bleh sampai. Doa aku semoga berjayalah aku dengan bisnes ni sbb aku dah letih makan gaji tapi tiap ujung bulan still suffer nak menyimpan. Anyway, doakan aku ye, suma!

No comments:

:: DUni@ @kU :: ** Di sini tempatnya kucurahkan rasa **

Di sini, di kesempatan ini, aku lontarkan rasa hati, aku luahkan segala keluhan, keriangan, suka duka, gelak tawa.. dalam jurnal kehidupanku ini, aku sertakan foto kenangan, moga satu hari nanti tatkala kesunyian melanda, rentetan peristiwa2 ini bisa mengembalikan tawa dan air mata. Dan juga bila nanti mata tertutup, ada kenangan untuk ditonton..