Friday, February 15, 2008

Diri aku, aku punya sukalah....

Rasa cam tak sedap je kan dengar ayat title tu kan?
tapi itulah kebenaran.
kata-kata yang lahir dari mulut seorang teman yang berbadan besar, sihat, gebu dan tentunya comel pada pandangan mata aku....
Kebenaran yang kadangkala aku sendiri pun tak bisa tuturkan melalui mulut tapi melalui body language adalah rasanya.
Jangan salah faham.. aku tak amik hati pun kalu ada yang tegur aku gemuk..
kisah 1 :
Dalam perjalanan balik dari kerja semalam, seorang teman menegur ..
" nonie, ko nampak gemuklah.. ari tu rasa aku pinggang ko still nampak, ari ni dah straight je.." aku pun pegang pinggang.
"Iyer ker? tapi napa aku timbang berat dah turun 1 kilo?"
Hehehehe.. tak kisahlah.. aku kenal sangat kawan aku yang sorang ni.
Dia memang jujur, sejujur-jujur manusia yang pernah aku kenal setakat ni.
Dan, aku tak amik hati skit pun pada teguran dia.. sebab secara positifnya aku berfikir yang dia sayang kat aku sebab tu lah dia tegur aku...
perlu ke aku cakap DIRI AKU, AKU PUNYA SUKALAH....?
Pada teman yang menegur, terima kasih dengan kejujuran dan keikhlasan teguran itu. aku tahu kau bukan sengaja menimbulkan aib pada aku.
Diri ini memang aku yang punya, tapi aku lebih suka kalau diri ini dikongsi keindahannya dengan semua. Mungkin tak ramai yang tersenyum dengan kritikan tapi
tak ramai juga yang ikhlas memberi kritikan.
Anyway; siapalah aku untuk menolak rezeki Allah..... kesihatan yang diberi sudah cukup memadai pada aku .. tak mungkin aku menolak rezeki nasi yang terhidang hanya sebab segumpal lemak di pinggang!

No comments:

:: DUni@ @kU :: ** Di sini tempatnya kucurahkan rasa **

Di sini, di kesempatan ini, aku lontarkan rasa hati, aku luahkan segala keluhan, keriangan, suka duka, gelak tawa.. dalam jurnal kehidupanku ini, aku sertakan foto kenangan, moga satu hari nanti tatkala kesunyian melanda, rentetan peristiwa2 ini bisa mengembalikan tawa dan air mata. Dan juga bila nanti mata tertutup, ada kenangan untuk ditonton..