Wednesday, February 13, 2008

Cuti & Belanjawan

Rasanya sepanjang January ke February ni asik cuti je. Pada aku cuti ni bukan setakat bagi aku chance berehat sambil beriadah bersama anak2 dan hubby tapi jugak membuatkan poket aku dan hubby kecut, sekecut-kecutnya. Naik letih aku anak beranak beratur kat Giant, Tesco, Carrefour..

Hasilnya sepanjang cuti CNY yang panjang ni (aku dapat cuti tolak AL since rabu 6/2/08 - isnin 11/2/08, hubby plak dapat cuti pun tolak AL since rabu 6/2 - ahad 10/2) aku kira2 habis beribu gaklah. itupun tak termasuk cuti yang ditaja (tapi minyak keta & tol sendiri tau!) ehm.. letih + puas + sengkek. Tapi camna pun aku puashati dapat abiskan masa melayan anak2 dan hubby. Bukan senang anak2 aku nak tengok muka aku dan hubby bila bangun dari tido.

Antara aktiviti aku sekeluarga sepanjang cuti :-

Ahad 3/2 - bangun kul 9 dan breakfast ala kadar sebelum ke Endah Parade menjalani proses menghabiskan duit dalam wallet hubby.
* gi kat hong kong tingkat 2 endah parade - dpt jeans & blouse syamimi & syamira, mini gown syamiza, panties syamimi, short pants hubby, tumbler, 1 dozen each spoon & forks, hanger, spongebob & patrick bolster - rabak RM 196.66.
* carrefour endah parade - dapat ice cream, sandal & pyjamas syamimi & syamira, storage box, nescaface, roti gardenia, yogurt - habis lagik RM 114.18.

2) rabu 6/2 - noon g tesco. beli beskal syamira, baby dinner chair & bantal, foods (esokkan nak raya?), udang, sayuran, grapes for makan besar dinner.. MIL nak datang - again gone with the wind RM 145.32 (beskal & baby chair tu sponsor by my father)

3) khamis 7/2 - picnic di jandabaik tido chalet tajaan sepupu hubby; Along Ina & hubby Abang Aris **thanks so much** - foods pun tajaan mereka.. yummy yummy.... kata syamimi.

selebihnya aku malas nak update. Yang pasti ribu riban yang aku maksudkan itu termasuklah bayaran untuk bil2, shopping hal2, barang2 perkakas umah aku.. almari baju tajaan my mom.. thanks..

No comments:

:: DUni@ @kU :: ** Di sini tempatnya kucurahkan rasa **

Di sini, di kesempatan ini, aku lontarkan rasa hati, aku luahkan segala keluhan, keriangan, suka duka, gelak tawa.. dalam jurnal kehidupanku ini, aku sertakan foto kenangan, moga satu hari nanti tatkala kesunyian melanda, rentetan peristiwa2 ini bisa mengembalikan tawa dan air mata. Dan juga bila nanti mata tertutup, ada kenangan untuk ditonton..