Wednesday, January 16, 2008

Keberkatan & Rahmat Allah

Sesi dialog bersama officemate : Siti NurulHuda.
Tarikh : 11 January 2008
Topik : Kalau tak sembahyang

Nurul : Mak mertua saya sekarang ni tengah pening kepala..
Aku : Kenapa pulak?
Nurul : Iyalah, saya mengandung (maaf nurul, pecah rahsia dalam blog!), kakak ipar suami pun sama mengandung. Pening kepala mak mertua saya.
Aku : Pening? Bukan dia yang nak jaga anak kau tu kan? (confius sekejap)
Nurul : Bukanlah.. abang ipar saya tu tak betul. Anak dah nak masuk .... (tak ingatlah berapa ye? nurul tolong comment nanti..) tapi masih tak boleh menanggung anak isteri.
Aku : Ehm.. (sambil menunggu cerita seterusnya....)
Nurul : Sekarang nak beranak pulak lagi sorang. Sian kat mak mertua tu, nanti semua dia nak kena tanggung. Itulah.. Allah tu marah, suruh sembahyang tak nak sembahyang. Rezeki pun susah.
Aku : Rahmat Allah tu tak de pada dia sbb kita ni disuruh meminta. Ada kerja pun tak solat, tak de keberkatan dalam rezeki yang kita dapat tu..

Ari ni aku masih fikirkan tentang keberkatan dan rahmat Allah. Masih tertanya-tanya selama ni, selama aku mengabaikan tanggungjawab aku pada Allah s.w.t, dapatkah aku berkat dan rahmatNya? Astaghfirullah al'azim.. moga Allah masih sayang dan masih sudi memaafkan aku yang hina dan lemah ini. Dan semoga Allah masih sudi memberi aku hidayah, kekuatan dan kelapangan serta keimanan untuk aku terus sujud padaNya.

No comments:

:: DUni@ @kU :: ** Di sini tempatnya kucurahkan rasa **

Di sini, di kesempatan ini, aku lontarkan rasa hati, aku luahkan segala keluhan, keriangan, suka duka, gelak tawa.. dalam jurnal kehidupanku ini, aku sertakan foto kenangan, moga satu hari nanti tatkala kesunyian melanda, rentetan peristiwa2 ini bisa mengembalikan tawa dan air mata. Dan juga bila nanti mata tertutup, ada kenangan untuk ditonton..