Monday, December 3, 2007

Perhimpunan Sepupu

3/12/07

First of all, HAPPY BIRTHDAY to my lovely mom and mother in law. Hari ni ke 2 2 orang tersayang aku ni menyambut hari lahir yang ke 59 & ke 54. Semoga Allah murahkan rezeki, panjangkan umur untuk masing-masing dapat beribadat dan mendapat rahmat dariNya.

Pagi2 tadi masa anta anak aku g umah mak, aku dah cium mak aku sambil ucap Happy Birthday. Igt malam ni nak celebrate skit tapi tak tau lah gaji aku dah kuar ke belum. My mak mertua plak, baru je aku call ni, sambil bergelak ketawa.. ada ke patut suara aku pun dia tak cam? Macam ramai sangat menantu dia.. hehehehe.. bakal ada sorang lagik, soon. Competitor? Tak lah kot.. aku tetap aku.. mana aku pergi, macam ni lah juga. tak cuak sekelumit pun... bergantung pada nawaitu aku treat mak mertua aku. Hehehe.. pandangan mata orang camna ye??

Okaylah.. malas nak citer banyak.. semalam aku menghadiri kenduri kawin 2 pupu aku di Morib. Kebetulan rumah sepupu mak aku ni dekat sangat ngan site hubby di Morib. Jumpalah ramai gak sepupu2 aku sendirik (alkisah adik beradik mak aku ramai, so, sepupu2 aku bersepah). Lepas makan2 (lauknya banyak tapi semua masakan jawa.. menangis perut hubby aku makan.... DIA TAK SUKA MASAKAN JAWA!!!!) aku balik umah Wan aku di Bukit Changgang (skang ni ucu aku duk umah tu.. patut ker aku kata UMAH UCU)..

Mak aii... tergamam + terkejut aku tengok.. ramai nya kat umah.. Anak ucu aku je dah 3 orang, anak mak tam aku sorang (the only WAWA), sekalik... cik sam aku yang polis kat IPD PD tu ada sama.. anak dia 6 orang.. campur anak aku 3.. tak kecoh umah tu.. tapi sebenarnya yang kecoh sangat tu bukan anak2, tapi mak-mak ni.. termasuklah aku yang terpaksa join group mak-mak (tah mcmana semlm aku sorang je yang ada.. sepupu yang lain tak singgah umah wan aku pun!)

Dalam pada kecoh tu sorang anak acik sam, si fadilah dapat 5A UPSR. ehm.. rezekilah dia sebab hubby aku favorite tul kalu budak lulus cemerlang ni.. dapatlah RM50.. dgr2 semlm dia call sana sini nak masuk KGV.. tgklah kalu ada rezeki kan..

Aku peratikan wan aku senyum je semalam.. happy tul dia anak cucu dia balik kg. Riuh seketika umah tua tu. kena plak ubi kayu cicah sambal sardin cair.. aik.. hentam 2 pinggan besar pun tak cukup rasanya. anak2 aku biasalah... sentiasa jadi perhatian.. dah tentu sorang je baby pun masa tu.. kena usung ke hulu dan ke hilir lah..

Petang tu bila kitrg nak balik wan aku termenung je. makcik2 aku pun dapat habuan dari hubby aku.. iee.. sayang tul dorg ngan hubby aku.. jeles lah......

No comments:

:: DUni@ @kU :: ** Di sini tempatnya kucurahkan rasa **

Di sini, di kesempatan ini, aku lontarkan rasa hati, aku luahkan segala keluhan, keriangan, suka duka, gelak tawa.. dalam jurnal kehidupanku ini, aku sertakan foto kenangan, moga satu hari nanti tatkala kesunyian melanda, rentetan peristiwa2 ini bisa mengembalikan tawa dan air mata. Dan juga bila nanti mata tertutup, ada kenangan untuk ditonton..