Wednesday, October 31, 2007

Akum...

Rasa cam tak percaya jer yang aku baru buat blog sendirik. Slalu tu asik lah nak bukak orang nyer blog. Skang ni rasa ari2 sure keje aku mengupdate blog sendirik lah.

For intro, aku nak introduce famili aku yang tersayang. I mean my own famili, hasil perkongsian hidup aku dengan suami aku yang tersayang, tercinta, termanja..etc...

Aku kawin tahun 2002, tanggal 7 September. Napa pilih tarikh tu? Soalan cepumas... mak aku yang pilih sebab time tu cuti sekolah. Jadi tak lah susah sedara mara aku nak datang menolong. Akad nikah diadakan di Masjid Saidina Othman, Bandar Tun Razak. Aku pasangan pertama yang diijabkabulkan oleh Imam ntah sapa nama dia aku pun tak ingat... time tu ada 7 pasangan nak menikah.

Hubby aku namanya SHIDA ADLY BIN DAHALAN. Aku kenal dia masa aku form 5. Kawan since sekolah dan dah dinamakan jodoh, maka kawin lah... Dia tua setahun dari aku. Orangnya baik.. caring.. penyayang pada anak2.. (mamanya pun tapi tak sioklah nak bitau kat sini.. nanti orang kata apa plak!!) Buat masa ni hubby aku kerja sebagai Site Supervisor di Perak. Ehm.. sure ramai yang tertanya-tanya napa keje jauh sangat kan? Itu Allah punya kerja. Dah rezeki dia tercampak kat sana, maka kat sanalah dia bekerja.

Anak pertama aku..... SYADNI SYAMIMI ... berusia 3 tahun pada June 25 yang lepas. Ramai yang kata si kakak ni (panggilan manja dia) ikut muka ayah dia. Tapi tak kurang yang kata dia ikut muka aku... nak tahu ikut muka sapa, let us check!

Permata hati aku yang kedua.... SYADNI SYAMIRA .... dia baru 2 tahun. Lahir tarikh wedding anniversary aku. Orangnya kecik je. Kalau tengok suma orang tak percaya yang dia dah 2 tahun, sebab badan dia halus sesangat. Nickname dia ADIK.

Dan yang terakhir... yakni anak ketiga aku (buat masa ni lah)... SYADNI SYAMIZA ... baru nak masuk 6 bulan. Ni anak 13 May nie... nak ngeluarkan dia je, aku kena duduk HUKM 5 hari.. Famili pasal yang si kecik ni OSHIN sbb muka dia masa keluar je sebijik muka OSHIN citer jepun tu.. terkenan lah.. aku ari2 abiskan masa sengkang waktu malam melayan citer tu... tapi skang dah lain lah.. Aku dan hubby serta anak yang lain prefer panggil dia BABY.

No comments:

:: DUni@ @kU :: ** Di sini tempatnya kucurahkan rasa **

Di sini, di kesempatan ini, aku lontarkan rasa hati, aku luahkan segala keluhan, keriangan, suka duka, gelak tawa.. dalam jurnal kehidupanku ini, aku sertakan foto kenangan, moga satu hari nanti tatkala kesunyian melanda, rentetan peristiwa2 ini bisa mengembalikan tawa dan air mata. Dan juga bila nanti mata tertutup, ada kenangan untuk ditonton..