Friday, May 22, 2009

Susu oh susu 2

Salam. Bismillah.
First of all, a trillion thanks to all replied by mommies on Susu oh Susu issue. Hahah.. berhabuk lagi English aku!! Jujur, aku berterima kasih sesangat pada moral support mommies yang bagi komen, yang balas PM aku baik dalam SI.com atau EE.forumation. Sekurang-kurangnya semangat aku yang turu merundum dah bersinar semula. Dan Alhamdulillah, setelah menjeruk rasa selama 4 hari, pagi ni bila aku pump pukul 10.10 tadi hasilnya..... 3.5 oz.. Alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi kerana masih memberi rezeki kepada Manja ku itu.
Rahsianya???
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Aku mohon pada Allah untuk membanyakkan susu badan aku tiap kali aku sujud waktu solat fardhu. Disamping terus menelan ubat-ubatan yang ada sebagai penguat semangat dan tak putus berdoa dan baca Bismillah tiap kali nak pump dan berniat hanya yang terbaik untuk anak aku. So, kengkawan... pe lagi... minta padaNya..
Baru aku tersedar dalam meminta sesuatu dan dalam mencari ikhtiar, aku terlepas pandang pada Allah yang sentiasa menunggu aku meminta dariNya. Nyata kasihsayangNya masih pada aku yang seringkali lalai dan alpa. SubhanAllah, Alhamdulillah, AllahuAkbar!

6 comments:

Shaza Shamsuddin said...

Insaf..... maha suci allah..

CuppyCakeMommy said...

congrates sbb dah dapat BF selama ni..hofepully saya pun leh BF my future baby nanti..love reading ur blog..i link kan with mine k..salam kenal ok

Naza Sulaiman a.k.a Ajasu said...

Alhamdulillah...tahniah atas kesabaran tak terhingga..

Akak, Aja baru tinggal komen kat bawah baru pasan, akak dah pon add pumping session from 3-5 times per day. Alhamdulillah berhasil...

Jadi abaikan komen Aja..hahah...tu lah kesan dr menerjah umah org waktu org tido...ekekek

nonnie78 said...

salam.

shaza - Alhamdulillah..Pasni kita sama2 ingat ye, 1st thing 1st is Allah.. whatever, please request it from Allah before others.

Cuppycakemommy - cam nama blog sy lah! hahahah... thanks ye, tak de apa pun yang menarik dalam blog sy ni.. bahasa yang karat, jiwa yang karat.. rambut je hitam, lum berkarat dan beruban.. neway, nanti sy terjah kat blog awak ye. kita balas link..

Aja - thanks sebab prihatin. Itulah, puas study method kat SI.com untuk dptkan rythm yang sesuai.. Alhamdulillah, berkat rajin dan dengan izin Allah menjadi pun tip increase pumping session tu. abaikan komen? mana boleh! ilmu tu... hahahah..

nadnye said...

yea la kan kalau berdoa, insyallah Allah kabulkan..
keep up pumping... never give up.. usaha + doa = insyallah berhasil

Nong Andy said...

salam nonnie..

alhamdulilah.. ku tumpang happy kalau supply mu mula menunjukan peningkatan semula.

ku terbaca dlm blog http://anakkuwiraku.blogspot.com/2009/05/dilemma-breastfeeding.html

masa pumping ku slalu berselawat or bersedekah alfatihah. Hanya pada Nyalah kita patut meminta kan..

:: DUni@ @kU :: ** Di sini tempatnya kucurahkan rasa **

Di sini, di kesempatan ini, aku lontarkan rasa hati, aku luahkan segala keluhan, keriangan, suka duka, gelak tawa.. dalam jurnal kehidupanku ini, aku sertakan foto kenangan, moga satu hari nanti tatkala kesunyian melanda, rentetan peristiwa2 ini bisa mengembalikan tawa dan air mata. Dan juga bila nanti mata tertutup, ada kenangan untuk ditonton..