Tuesday, September 23, 2008

Kemalasan Tahap Gaban

Hari ni aku betul2 malas. Tension, malas, tension, malas silih berganti dalam otak ni. Biasalah, bila otak dah setting, seluruh anggota ikut sama bertindak : MALAS.
Tadi B call aku. Dia baru lepas meeeting ngan Syabas Selangor kat Kajang. Al-kisahnya dalam meeting dia duduk betul2 di sebelah seseorang yang kitrg, the whole family banned. Aku pun terlupa langsung kisah si dia yang memang after graduate kerja dengan Syabas dan berkahwin dengan anak kepada salah seorang ORANG BESAR dalam Petronas. Masa memula B cakap dia dok sebelah sepupu aku yang ada dalam kepala hotak time tu cumalah JIE, sepupu aku yang berkahwin dengan orang Sg. Ramal Luar. B cakap bukan.. tapi ______________.
Hah! Camna aku bleh lupa pasal si dia? Si dia teramatlah cute dan teramatlah rapat dengan aku di zaman kecil kami. Tapi tak sangka bila masing2 menginjak dewasa, hubungan kami makin merengang. Jangan salahkan masa, sbenarnya mereka2 itu yang menjarakkan hubungan kami.
Hahaha.. aku membebel pasal hubungan darah pulak. Itulah yang jadi bila aku malas tahap gaban nak meroyan.
Berita lainnya hubbyku itu tak sihat. Memang waktu dia balik malam tadi mukanya pun menunjukkan bahawa dia tidak sihat. Tapi disebabkan dia balik jauh malam dan aku assume dia kepenatan, makanya aku on lah juga aircond. Bukan sebab panas sangat tapi aku kalau berpeluh je mulalah leher aku kegelisahan. Merenyam tak sudah. Lebih kurang 4.30 aku bangun nak wat sahur, dia suh aku slowkan table fan. Siap berkelubung ngan blanket. Dia cakap sejuk sangat. Aku pun slowkan table fan bilik yang dia tidur ngan mimi dan mira dan trus offkan aircond bilik yang aku tido ngan baby (our room are actually 2 separated room but connected - renovate by owner).
cam biasa bila dah siap sahur (hari ni aku cuma wat air teh o untuk B memandangkan dia tak nak makan sbb sakit tekak {petanda awal yang dia tak sihat}) aku kejut B dan paksa dia minum skit. Time tu aku on kipas tengah umah sbb panas tapi dia nyer marah kat aku. Aku tak amik kisah lagik.
Pas masak lauk pauk untuk anak3 aku (ari ni mak aku ada appointment kat HKL, so ak ukena prepare breakfast and lunch utk pu3 aku tu suma) aku kejutkan anak3 dan mandikan dorang dan kejutkan ayahnya pulak. Sekali lagi aku kena marah sebab on kipas. Aik.. ini sudah lebih ni... takkan kul 7.30 pun sejuk lagi. Aku dari kul 4.30 tadi jadik lipas kudung dah panas seluruh badan, dia bleh sejuk plak?
Dah settle everything aku gi keje dan tadinya kul 11.42 aku received call dari B katanya demamnya makin melarat, tekaknya makin sakit sampaikan nak telan air liur pun tak boleh. Aku cakap gi je lah klinik atuk doktor (Klinik kassim dan zubaidah : anak3 aku panggil atuk doktor), tengok kot demam teruk ke. Pastu dia call balik katanya dah kuar dari bilik doktor, tonsil pulak. Bernanah teruk sebab tu tadi malam dia menggigil kesejukan. Doktor bagi MC 2 hari dan injection. Esok dan Khamis kena repeat injection. Teruk bunyinya tu...
So, aku tengah menunggu waktu balik untuk masakkan dia bubur nasi yang teramat lembut demi memastikan tekaknya boleh menelannya. Tapi.. aku balik camna ari ni? Slalu B amik aku. Semalam pun aku dah naik lrt, tak lah ramai mana tapi still kena berdiri. Tak pe, tak pe.. nanti kita fikirkan jalannya yee....

No comments:

:: DUni@ @kU :: ** Di sini tempatnya kucurahkan rasa **

Di sini, di kesempatan ini, aku lontarkan rasa hati, aku luahkan segala keluhan, keriangan, suka duka, gelak tawa.. dalam jurnal kehidupanku ini, aku sertakan foto kenangan, moga satu hari nanti tatkala kesunyian melanda, rentetan peristiwa2 ini bisa mengembalikan tawa dan air mata. Dan juga bila nanti mata tertutup, ada kenangan untuk ditonton..