Friday, September 26, 2008

Jom kita shopping!!!!

Hahaha.... jom kita shopping abiskan duit gaji dan bonus...... pagi tadi HR Assist aku bergegas ke EBB bawah ni untuk bank in gaji semua staff dan bonus untuk semua staff melayu dan india. Kul 10.10 aku check ngan receptionist, Ieda still tak balik dari bank. Aku dah resah gelisah ni. Duit raya lum tukar lagik. Kang tak de duit kecik nak bagi kat bebudak lak. Aku ada 2 option kalau kejadian ini berlaku.
1) Aku kena bagi duit besar pada bebudak kecik (paling kecik pun sure RM10 - itu je yang senang dapat)
2) Aku kena wat muka slambee sambil layan anak3 aku.. (ngelat dari bagi duit raya)
tapi tah camna tah kul 11.25 aku check dalam tenet, gaji ngan bonus dah clear.. huh.. lega.. dan2 tu gak aku cakap handbag, kuarkan kad ATM dan announce satu opis gaji dah clear (salah satu tugas aku setiap ujung bulan - check gaji clear, call suma dept bitau ada ke tak). pastu aku pecut ke ATM machine untuk kuarkan duit dan amik no kat bank untuk tukar ke duit kecik2.
Lama gak tunggu tadi, 28 orang q. Tapi kehendak nya pasal, aku slambee tunggu gak. kalau tak kang sapa lak nak menunggu. Pastu, pas sorang-sorang call minta tukarkan duit raya. Sib baik aku kuarkan duit tadi dalam jumlah yang BESAR gak la... ehehehe..
pas menunggu sekian lama, dapatlah aku tukar duit. tapi duit RM5 dah habis. mana-mana bank pun tak dapat nya. kalau dapat pun duit lama.. bak kata budak kaunter lah.. tak pe lah.. aku pun tukarlah RM1 bebanyak sbb dia kata RM1 dorang banyak stok (cam gudang duit lak aku dengar).. hasilnya.... RM1 aku tukar RM600, RM10 aku tukar RM200.. banyak tak??? kayo.., makcik kayooo.....
jangan tertipu ye sbb duit aku cuma RM400 je, selebihnya tu duit ORANG LAIN yang pesan-pesan. hahaha.. aku tak lah kaya mana pun nak tukar duit banyak2 sebab bulan 11 ni aku nak pakai duit untuk bersalin, so, aku kena berhemah dalam memakai duit bonus ini.. okielah.. aku nak kira duit ni.. wangi tul duit baru ni... rasa cam tak nak bagi kat orang lak.. kejam kan??? aku nak framekan ada satu no tu ..xxxx007. hahahah.. nanti nak carik gambo pistol, tampal kat situ...

No comments:

:: DUni@ @kU :: ** Di sini tempatnya kucurahkan rasa **

Di sini, di kesempatan ini, aku lontarkan rasa hati, aku luahkan segala keluhan, keriangan, suka duka, gelak tawa.. dalam jurnal kehidupanku ini, aku sertakan foto kenangan, moga satu hari nanti tatkala kesunyian melanda, rentetan peristiwa2 ini bisa mengembalikan tawa dan air mata. Dan juga bila nanti mata tertutup, ada kenangan untuk ditonton..