Monday, June 2, 2008

Laporan 1

Laporan ini merujuk pada kalendar aku yang bertanda oren.
Kenduri pada 1/6/08 telah selesai. Aku tak lah menolong cuma hubby yang byk membantu.
Aku? cam biasalah dekat nak balik tu, aku tolong tapau barang2 utk bawa balik ke KL.
kah kah kah.. kot tak kang, sapa nak perabihkan?
itupun just ambil kuih2 kering je, buat kudap2 dalam keta.
dari Pulau Indah kami ke Kg Idaman ke rumah mak ngah hubby.
alang2 dah smpi Klang, singgahlah. Nak datang lain kali kena fikir tol lah plak..
semua ada dan makanan pun ada! mak ngah pun goreng kuih kacang dan masak nasi.
wan masak gulai kuning keladi dan ada gulai ikan tenggiri semalam (ini yg paling best; gulai perangat)
hubby dan shidah makan lauk gulai kuning, aku dok belasah ikan bilis sambal kering (sedap tu!!)
ada plak telur dadar panas, terbukak selera.
sambil tu layan teh o plak, kak bib buat. perhhh... berpeluh...
pas solat asar lepak sat, hubby nak lelap..
selang 45 minit guruh berdentum. Syamira kejut ayahnya ajak balik.
on the way balik semua askar wataniah aku tido, so hubby pun lencong ke KL untuk selesaikan semua urusan bank aku.
sampai di rumah saing azan maghrib kat masjid.. penatnya tak bleh nak cite lah...
so, malam tadi lepas puas melepak, syamimi ajak hubby gi mcD untuk dinner, in the same time nak carik cd Barbie Mariposa bagi menggantikan cd lama yang dah rosak.
hubby pun turut kan je lah sbb pun tak tau nak dinner apa..
carik lain dapat lain.. Meet The Robinson tapi bila bawak balik tak dpt tgk sebab Syamira tak bagi tukar cd Barbie Dancing nya itu.. tido lebih baik lahhhh!!!!

No comments:

:: DUni@ @kU :: ** Di sini tempatnya kucurahkan rasa **

Di sini, di kesempatan ini, aku lontarkan rasa hati, aku luahkan segala keluhan, keriangan, suka duka, gelak tawa.. dalam jurnal kehidupanku ini, aku sertakan foto kenangan, moga satu hari nanti tatkala kesunyian melanda, rentetan peristiwa2 ini bisa mengembalikan tawa dan air mata. Dan juga bila nanti mata tertutup, ada kenangan untuk ditonton..