Thursday, June 12, 2008

Langkah demi langkah.

Tadi aku kembali menghubungi seseorang yang agak rapat dengan aku satu ketika dulu. Seseorang yang banyak memberi ilmu ketabahan & kesabaran seorang isteri pada aku yang masa tu masih terlalu muda untuk memahami kehidupan berumahtangga.
Dia bukan kawan sepermainan, bukan juga kawan sekelas tapi isteri kepada salah seorang executive yang in charge aku masa aku mula2 menapak naik dalam episod kerjaya. seseorang yang lahiriahnya nampak garang, sombong (kah kah kah... sorry.. akhirnya keluar jugak statement ni!) tapi hakikatnya bila dah dikenali, dia lebih mesra dari yang disangka. dan yang paling aku tak lupa peringatan darinya tentang berkahwin.
" fikir semasak-masaknya sebelum berkahwin. kahwin bukan untuk sehari dua. masa bercinta memang semuanya cantik tapi bila dah kahwin semua keburukan akan keluar. kalau tak bersedia, jangan berkahwin "
Dia ni memang suka buat luahan perasaan kat aku dedulu. Slalu gaklah aku jadi CID tiap kali hubby dia keluar ke store. Dan aku ni kira cam reminder pada hubby dia kalau ada urgent matter yang dia suh hubby dia wat tapi hubby dia lupa..
banyak yang kitorg kongsi tentang lelaki, tapi masa tu aku budak kecik lagi, so, tak brapa amik pot lah pasal lelaki. walaupun masa tu tengah bercinta bagai nak rak ngan hubby, aku still rasa tak perlulah nak bebankan fikiran fikirkan tentang benda remeh temeh suma ni. sampailah ke saat aku dah berkahwin, dah ada anak, barulah aku tahu apa yang dia maksudkan dengan fikirlah semasak-masaknya sebelum serah diri ke kancah perkahwinan. tak de signboard U-Turn untuk kehidupan ni. dan tak de simpang untuk kita belok melainkan jalan lurus yang sesekali berliku, sesekali tak rata permukaannya. terserah pada kita samada nak teruskan perjalanan atau berhenti.

No comments:

:: DUni@ @kU :: ** Di sini tempatnya kucurahkan rasa **

Di sini, di kesempatan ini, aku lontarkan rasa hati, aku luahkan segala keluhan, keriangan, suka duka, gelak tawa.. dalam jurnal kehidupanku ini, aku sertakan foto kenangan, moga satu hari nanti tatkala kesunyian melanda, rentetan peristiwa2 ini bisa mengembalikan tawa dan air mata. Dan juga bila nanti mata tertutup, ada kenangan untuk ditonton..