Wednesday, March 5, 2008

Or@ng Miny@k

malam tadi, seperti biasa aku melepaks kat umah mak aku lepas kerja.. slalupun camtu except the day yang hubby aku balik ke rumah lah.. after Isya' baru aku balik ke umah aku sbb kalu aku balik awal, sure aku solat Isya' kul 1 pg nyer..

sementara nak menunggu azan Isya', aku pun layanlah astro channel 952 (kakak aku ni gemar beli channel hantu2 ni) alih-alih ada citer orang minyak kat channel tu. aku ingatkan citer orang minyak yang zaman PRamlee tu (aku suma citer PRamlee kalu ada ari2 kat tv pun aku tgk.. bak kata mak aku.. " aku pun bleh berlakon .. dah hafal skrip!") sekali ada muka Aisya (yg berlakon Spanar Jaya tu).. aik, bila plak dia ni idup zaman PRamlee? rupanya citer orang minyak versi moden..

ah, baguslah ni.. layan je lah sebab dah tentu2 citer antu; feberet aku tu! memula sioklah tengok. syamimi pun layan sama even kejap2 lari ke belakang sofa, kejap2 ke depan tv.. last2 aku rasa citer tu dh 1/2 way (stop kat tang orang minyak tu dh kuar dari botol sbb si kuman bukak botol dia!).. citer tu flashback camna si fauzi (laki si nisda) boleh jadik orangminyak. Dia terpengaruh ngan 'setan' dan bunuh tok guru dia.

yang buat aku tak suka tu sebab citer arahan orang melayu, dilakonkan oleh orang melayu dan ditonton oleh orang melayu ni (dah sah2 filem kita), boleh gambarkan 'setan' tu camna.. tersentap gak aku bila tgk. Siap bertanduk bagai, badan kaler grey (kalau tak silap aku lah).. camna filem ni boleh lulus oleh FINAS? Takut iman aku gugur sebab percaya pada gambaran tu, aku pun tukar lah channel dan rasa cam nak hentikan je subscribe channel mahal tu tp kena tanya kakak aku dulu...

anak aku mmg dah tentu2 marah sbb dia tgh siok tgk citer tu.. aku just bitau : "kita tak boleh tengok citer tu sbbnya nanti mama takut kakak percaya pada orang tu..bukan pasal itu cerita hantu ke, seram ke.." so, anak aku pun angguk je pastu " mama, tukar citer cartoon, yang tu kita boleh tengok, kan?" wah... anak aku nak jek aku.... "okielah sayang.. mama tukar cartoon"..

p/s: rasa cam dgr anak aku cakap "yes!" dalam hati...

No comments:

:: DUni@ @kU :: ** Di sini tempatnya kucurahkan rasa **

Di sini, di kesempatan ini, aku lontarkan rasa hati, aku luahkan segala keluhan, keriangan, suka duka, gelak tawa.. dalam jurnal kehidupanku ini, aku sertakan foto kenangan, moga satu hari nanti tatkala kesunyian melanda, rentetan peristiwa2 ini bisa mengembalikan tawa dan air mata. Dan juga bila nanti mata tertutup, ada kenangan untuk ditonton..