Tuesday, December 14, 2010

Cikgu Shida oh Cikgu Shida

Salam. Bismillah.

Korang pernah tengok videoclip Cikgu Shida Bota tu tak? Hah.. aku mmg suka tengok VC dia, lebih lagi dengan mimik muka dia yang slambee jer tu. Mmg talented sungguh cikgu sorang ni. Tapi ada juga yang mempergunakan VC dia kat FB ni sambil ngutuk satu donia macam cikgu ni ada membunuh orang pulak.

Orang yang mengata tu tak boleh nampak bakat seni dalam diri cikgu sorang ni. Kalau dia ni dihantar ke MATIC (ada lagi ke) untuk ikut kelas teater, insya Allah, mungkin akan jadi salah seorang artis yang versatile.

Tapikan untuk pengetahuan korang semua terutama yang ngutuk2 cikgu shida ni tak hengat, cikgu ni sebenarnya ada masalah sikit dengan hati dan perasaan. Asalnya beliau bukanlah seperti ini. Beliau merupakan seorang cikgu biasa yang pendiam dan mengajar Bahasa Inggeris di salah sebuah sekolah di Perak sana.

Mana aku tahu? Malam tadi selepas selesai sessi pertama main-main kaler dengan adik aku, kitrg pun layanlah FB. Dalam pada tu adik aku tanya lah pernah tak tgk VC CS ni. Kebetulan adik aku ni nama SHIDA juga, aku nyakatlah dia.. kitrg pun tanya lah VC CS ni kt Mr. Google. Sekali hambik ko.. berderet... so malam tadi (eh, dh pg lah.. kul 3 kot) kitrg dok layan lagu Jangan Berpacaran yang dia kejap jadik laki, kejap jadik ppn tu.. korang jangan harap aku nak attach dalam blog aku ni yer sbb aku tak nak exploitasi dia.

SAmbil tu kitrg pun tanya lagi kat Mr. Google mana asalnya CS ni.. hah.. Mr. Google bagi jawapan tepat utk soklan kitrg.. korang boleh baca yer kat sini, sebab aku malas nak nyalin.. Nak kejar masa nk masak mee sup tuk anak2 aku sebelum aku kuar beli barang ni.. Hha.. layan lah yer.. aku baru lepas layan ni.. Adios.

1 comment:

boc said...

http://says.my/boc/samsung-galaxy-mini

:: DUni@ @kU :: ** Di sini tempatnya kucurahkan rasa **

Di sini, di kesempatan ini, aku lontarkan rasa hati, aku luahkan segala keluhan, keriangan, suka duka, gelak tawa.. dalam jurnal kehidupanku ini, aku sertakan foto kenangan, moga satu hari nanti tatkala kesunyian melanda, rentetan peristiwa2 ini bisa mengembalikan tawa dan air mata. Dan juga bila nanti mata tertutup, ada kenangan untuk ditonton..