Tuesday, October 19, 2010

Rezeki

Salam. Bismillah.
Bila sebut rezeki, dalam kepala semua orang mesti DUIT, kan? Padahal rezeki yang Allah bagi pada kita ni banyak cabangnya ie. sihat, anak, ketenangan etc.
Aku baru je menutup salah satu punca rezeki aku yakni berhenti kerja. Bukan sebab dah banyak sangat rezeki tapi sebab tak daya dah bekerja dalam suasana stress, penat dan menyakitkan hati. Tapi aku percaya, Allah sentiasa bersama hambaNYA yang ingat padaNYA.
Insya Allah minggu ini akan ada rezeki baru. Bau2 nya dah ada, kelibat je belum confirm. Insya Allah kalau ada rezeki aku dan anak2 minggu ini akan dapat keputusan. Dan semoga tercapai impian aku untuk menyambut puasa dan berhari raya di Mekah tahun hadapan bersama hubby, anak2, mak aku dan mak ayah mertua.

3 comments:

CuppyCakeMommy said...

insyaallah..aminnn

Normaliza said...

Insyaallah kak..Amin. Seru2 la nama saya yek kalau dah ada kat sana.. :)

nonnie78 said...

Amin untuk doa kalian..
Liza, insya Allah... rezeki yg ada dikongsi lebih berkat, tak gitu?

:: DUni@ @kU :: ** Di sini tempatnya kucurahkan rasa **

Di sini, di kesempatan ini, aku lontarkan rasa hati, aku luahkan segala keluhan, keriangan, suka duka, gelak tawa.. dalam jurnal kehidupanku ini, aku sertakan foto kenangan, moga satu hari nanti tatkala kesunyian melanda, rentetan peristiwa2 ini bisa mengembalikan tawa dan air mata. Dan juga bila nanti mata tertutup, ada kenangan untuk ditonton..