Monday, October 18, 2010

Durian, Pudding & Pudding Durian

Salam. Bismillah.
Apa kaitan 3 perkataan di atas dengan aku? Durian adalah buah, pudding adalah sejenis pencuci mulut dan pudding durian adalah benda ke2 yang masuk ke mulut aku selepas 2 tegukan air masak pagi tadi.
Punyalah tak sedapnya pudding itu bila dicampurkan dengan perasa durian. Bagi seorang penggemar durian (sila baca: Hantu Durian) seperti aku ni, bila buah kegemaran aku dicampurkan bersama bahan chemical, maka rasanya amatlah mengecewakan.
Apapun, terima kasih kepada si pemberi yakni pengantin yang aku sendiri tak ingat siapa kerana sudi menaja sarapan pagi aku sambil berjalan kaki ke office dari LRT Station Pandan Jaya pagi ini dalam suasana redup, sejuk, dingin dan nyaman. Kenyang sekejap sementara menunggu untuk sampai ke makcik nasi lemak. **Thumbs up**

No comments:

:: DUni@ @kU :: ** Di sini tempatnya kucurahkan rasa **

Di sini, di kesempatan ini, aku lontarkan rasa hati, aku luahkan segala keluhan, keriangan, suka duka, gelak tawa.. dalam jurnal kehidupanku ini, aku sertakan foto kenangan, moga satu hari nanti tatkala kesunyian melanda, rentetan peristiwa2 ini bisa mengembalikan tawa dan air mata. Dan juga bila nanti mata tertutup, ada kenangan untuk ditonton..