Tuesday, May 12, 2009

Omak.. Ronongkan lah...

Salam. Bismillah.
Tulisan di bawah ini aku dapat bila masuk ke satu fotopages untuk melihat gambar persandingan bekas teman sepejabat yang baru mendirikan rumahtangga. Sambil2 tu menyelam menengok gegambaran orang lain. Maklumlah, saja nak mengimbas kenangan zaman aku kawen dulu.. ahaks.. dulu aku kawen budget ciput, tak leh call fotographer dalam fotopages ni amik gambor. Yang aku dapat pun pertolongan abang yang dulu keje ngan aku masa kat Parkson Corporation HQ, dialah yang amikkan gambor kawen aku..
Okay, nukilan ini ditinggalkan dalam SINI, tapi aku click kat LINK DIA, sajo nak kenal sapolah anak omak sorang yang bahaso ei amat menyentap jiwo se ini hah... se raso cam nak guling nangih bilo baco ni... sumpah! Tak dapek se bayang napo lah ado gak orang yang sanggup buang omak abah bilo dah kayo.. TANPO OMAK, SAPOLAH ESE!!!!!!!
Semaha mano keto se boli
Maha laei kasih sayang omak
Godang mano pun rumah se ado
Godang laei kasih sayang omak
Hebat mano pun tompek kojo ese
Hebat laei kasih sayang omak
Ceghodik mano pun ese
Segak mano pun ese
Bahagio mano pun ese
Banyak duit mano pun ese
Taqwa macam mano pun ese
Semuo itu tangan omaklah mengukirnyo
Tanpa Omak sapolah ese
Tanpa Omak tak adolah ese
Timo kasih Omak
Tak terbaleh se jaso omak
cam mano meleleh air mato se pun
Kasih Omak tak ado bandingnyo.
Tanpa Omak sapolah ese

5 comments:

Normaliza said...

Terharu baca coretan nih. Sejak jadi ibu ni, baru lah saya tahu betapa murninya kasih sayang ibu..betapa besarnya pengorbanan ibu..betapa bestnya jadi ibu.. :)

yOkOyOpOyO said...

se ghaso kalau se boie hubby baco ni mau meleleh air mato dio.

boleh ke dak ckp nogori? hehe

nonnie78 said...

liza - bukan terharu lagi, meleleh air mata ni hah.. camtu lah kan.. mak kita membesarkan kita adik beradik dengan perit jerih. ada video sbenarnya kat situ tapi dalam youtube, asik tersekat je, maleh nak amik.

shaza - buleh dah tu! dah kono lah gayo bahaso eh tu. print jo boie jo harith baco, kot beghenang air mato 'eh nanti.

Mama Shinta Musraika said...

salam nonnie..

tu dlm bahasa klate ke nonnie?

nonnie78 said...

salam mimie.

ni bahasa negeri sembilan, bukan kelantan. kalau nak kelantan, nanti aku buat entri baru ye.:)

:: DUni@ @kU :: ** Di sini tempatnya kucurahkan rasa **

Di sini, di kesempatan ini, aku lontarkan rasa hati, aku luahkan segala keluhan, keriangan, suka duka, gelak tawa.. dalam jurnal kehidupanku ini, aku sertakan foto kenangan, moga satu hari nanti tatkala kesunyian melanda, rentetan peristiwa2 ini bisa mengembalikan tawa dan air mata. Dan juga bila nanti mata tertutup, ada kenangan untuk ditonton..