Tuesday, February 10, 2009

Kerja.. kerja.. kerja..

Salam. Bismillah.
Tengah pening kepala. Bukan sakit kepala tau, tapi pening. Kerja melambak, orang tak de. Nak harap kan team sendiri pun susah, masing2 ada kerja nak diselesaikan. Request orang baru, MD tak approved. Secretary department sebelah tak renew contract, aku kena take over keja dia pulak. Tak susah pun, jaga makan minum Executive Director je tapi masalahnya aku bukan senang nak menjaganya tu. Banyakkkkkkkkk keja lain aku nak kena buat. Nak cari drawing lagi, nak jaga meeting schedule lagi. Memang lah aku banyak masa nak update blog, lah, nak surf internet lah.. tp orang tak tau, 1 entri aku, 3 jam baru selesai.. sebabnya? aku menaip sikit2. heheheh..
Pas satu, satu masalah timbul. Memula Mummy abis kontrak, skang Ummi lak nak terminate office ni.. huhuhu.. resign plak anak dara sorang ni, nak kawin katanya. Ngan tuan tanah kedaung.. huhuhu... abis tu plak proposal untuk minta clerk baru tak lulus. Tak pe lah En. MD, kitrg buat mana yang termampu ye.. kalau tak mampu juga kenalah aku pun anta surat cinta ke HR dept. Dengar2 HR Exec yang baru tu pun sibuk carik keje, tak tahan ke keja sini??? inikan pulak kami yang bergelumang ngan maki hamun tiap hari...
Oklah, aku nak sambung keje. Architect punya claim nak di summarise kan, bagi memudahkan kerja QS. Jadinya yang buat kerja tu aku lah kan? orang lain suma buat bila aku dah mudahkan.. mudahnya idup.. tak pe, tak pe.. kita gain experience, nanti boleh bukak firma sendiri..
Nota kaki : tak de maknanya.... uh, Ally Iskandar!

1 comment:

:: Leeza Joe :: said...

smg akak sabar2222 slalu..adat menacri rezki...bumi mn x ditimpa hujan... nak x nak kena trm...:)..senyum itu penawar segala duka...hehhehe

:: DUni@ @kU :: ** Di sini tempatnya kucurahkan rasa **

Di sini, di kesempatan ini, aku lontarkan rasa hati, aku luahkan segala keluhan, keriangan, suka duka, gelak tawa.. dalam jurnal kehidupanku ini, aku sertakan foto kenangan, moga satu hari nanti tatkala kesunyian melanda, rentetan peristiwa2 ini bisa mengembalikan tawa dan air mata. Dan juga bila nanti mata tertutup, ada kenangan untuk ditonton..