Friday, August 29, 2008

Akukah Tanggang

Aku bukan ikut sangat siri drama Akukah Tanggang ni. Waktu siaran pun aku tak pasti. Hari nya pun aku tak tau. Tapi sejak kebelakangan ni aku follow sebab Astro aku tak berfungsi dan tak de cerita menarik kat kaca tv lain (channel lain lah tu!!).. dan aku pun tak tau sebenarnya siaran waktu malam di TV9 tu sbenarnya adalah siaran ulangtayang hinggalah hubby aku bitau semalam petang. ghupanya sepanjang dia ada di rumah seminggu ni (menghabiskan cuti dan masa lapang sementara nak masuk keje baru next week) dia ngan anak2 aku dok layanzzz citer ni kat TV3.. aduhai.. aku kah yang terlewat???
nak dijadikan citer, semalam aku jejak je dalam keta waktu balik B dah bukak citer pasal drama ni. katanya semalam siri akhir. siap citer lagi skit2 pasal endingnya.. angin je aku dengar. aku kata tak kira, aku nak tengok gak (tapi kan tadi aku cakap aku bukan pengikut siri ni.. but then, aku suka dengar lagu tema drama ni..). suddenly dengar si Syamimi bertekak ngan Syamira. Dan hubby trus call Syamimi a few times but she not answer.
" Kakak, do u remember what happen to abang yang tadi dalam tv tu?" my hubby asked. aku wat muka pelik dah? Abang mana lak ni? Citer apa?
" Yes.. abang tu jadi BATU. Abang tu kan mama, dia tak dengar cakap mama ngan ayah dia. pastu dia jadi BATU," cepat je Syamimi nyahut. Dan2 tu aku control gelak. ghupanya hubby cuba psiko anak2 ngan citer Akukah Tanggang. berjaya jugak dia.
"Orait.. napa kakak tak nyahut bila ayah panggil? nak jadi batu ker?" hubby gertak plak.
"No.. No.. No.. kan saya dah jawab ni ayah tanya.. tak naklah jadi batu," time ni aku cubit peha B. nak psiko budak pun skit2 dah lah.. sian budak tu...
aku tgk muka Syamimi dah cuak dah. aku senyum je. pastu aku lak test panggil dia. memang berkesan! laju giler dia sahut. ya mama.. saya mama... huhuhu... klaka pun ada. rasa kejam pun ada. makanya sampai ke malam lah aku ngan hubby guna word BATU untuk takutkan mimi dan mira. miza? haram tak dilayannya.. dia mana reti bahasa melayu ni!!!!
tapi terfikir lak.. ada baiknya jugak hubby takutkan macam tu. at least bebudak ni ada respect skit. dan panggil best, aku tak yah panggil sampai 7-8 kali. sekali je dah menyahut...

No comments:

:: DUni@ @kU :: ** Di sini tempatnya kucurahkan rasa **

Di sini, di kesempatan ini, aku lontarkan rasa hati, aku luahkan segala keluhan, keriangan, suka duka, gelak tawa.. dalam jurnal kehidupanku ini, aku sertakan foto kenangan, moga satu hari nanti tatkala kesunyian melanda, rentetan peristiwa2 ini bisa mengembalikan tawa dan air mata. Dan juga bila nanti mata tertutup, ada kenangan untuk ditonton..