Wednesday, April 2, 2008

Mama & Ayah Kerja.... Napa lupa bawak balik.....

Lagi kisah Syamimi. Sekarang ni kepantangan betul dia aku dengan hubby kata nak pergi kerja. Selalu kalau hubby balik hari Sabtu malam, dia akan tanya : " Esok ayah pergi kerja ker?" Bila hubby kata tak, dia senyum je pastu kata " Nanti kita gi Tesco ye ayah? Nak beli Barbie." Itu je lah yang dia ucapkan. Naik letih aku bagi alasan.

Bukan aku tak nak belikan, tapi kat umah tu dah berbakul2 mainan! Dari yang sekecik2 duit syiling 5sen, sampai sebesar2 budak darjah 3. Bersepah sana sini dalam bilik mainan. Tu belum yang terconggok atas katil aku yang jadi teman tidur lagi. Rimas aku dengan bulu-buluan (bebear) tu semua.

Dan sekarang ni tiap kali aku nak pergi keje dia sure pesan " Ma, nanti mama balik jangan lupa ye...." Aku angguk je lah... Bila petang je belum smpt aku masuk dalam kereta mulut dia pun cepat je lah bertanya " Ada, mama?" Selalu pun aku geleng je. Dan-dan tu jugaklah muka dia mencuka.

Petang semalam sekali lagi dia mengomel : " Mama & Ayah pergi kerja, tapi kenapa lupa bawak balik duit???" Hehehhe.. dia ingat aku duk kat opis ni ngecop duit??? Anak aku... anak aku.... Dan pagi ni sebelum aku turun kereta pun dia pesan " Hari ni mesti tau bawak duit balik... nanti petang nak gi Tesco". "Orait!" aku jawab sebab aku pasti ari ni gaji aku masuk.. kawan aku baru je pergi bank-in kan tadi... heheheheheheh... dan aku pun dah call hubby suh balik petang ni, barang dapur pun dah abis, so, blehlah start sesi perabih duit gaji kat Tesco, Giant, Carrefour dan hypemarket2 yang sewaktu dengannya........

2 comments:

anak ahmad no3 said...

syoknyea syamimi suka suki jek mintak bebear..isk2 farah dulu tak berani langsung...klu offer baru laa berani amik...pastu arwah abah farah selalu bg option..antara dua benda apa yg kitorang nak...ingat lagi..abah suh pilih antara..mainan doraemon as a fireman atau kolam mandi yg plastik tu..last2 lepas perbincangan adik beradik...pool tu menang..sebab leh main@mandi ramai2....tp hanginnyea bila ntah sapa2 dtg umah kitorang mandi sekali isk2...dah laa laki,hangin betul...hehehe...kak nonie pun panggil bebear gak ker? kata kat syamimi..klu dia takmo jaga baik2 bebear dia..nanti farah pi kutip kasik kat orphanage(i'm one of them :">)..sian derang takder bebear...

nonnie78 said...

hihihi.. syamimi mmg suka bebear (we whole family call it bebear sbb sdp didgr). dia mmg dh dimanjakan since kecik ngan benda camni. slalu akak pun akan bg option pd ank2 but they prefer to chose their favourite toy. Syamira ngan Syamimi lain taste so we hv 2 but 2 diff things slalunya.. sib baik si kecik Syamiza lum tau minta2, kalu x sure mama dia kn keje kat Tesco just to get a discount! huhuhu..
last time suma toy masa akak lum kawen, akak sedekah kat adik2 sedara n neighbour. byk sgt tak terjaga. but skang ni Syamimi x bg kasik orang sbb dia nk suma2.. nantilah akak update kan some of her bebear's pics dlm blog ni..

:: DUni@ @kU :: ** Di sini tempatnya kucurahkan rasa **

Di sini, di kesempatan ini, aku lontarkan rasa hati, aku luahkan segala keluhan, keriangan, suka duka, gelak tawa.. dalam jurnal kehidupanku ini, aku sertakan foto kenangan, moga satu hari nanti tatkala kesunyian melanda, rentetan peristiwa2 ini bisa mengembalikan tawa dan air mata. Dan juga bila nanti mata tertutup, ada kenangan untuk ditonton..