Monday, March 24, 2008

Weekend

Hari sabtu lepas aku balik rumah mak mertua di Seremban. Sekian lama tak balik, last masa hari pertunangan adik ipar pd 22/12/07; 3 bulan jugak ye.. peluang untuk mak dan ayah mertua aku lepaskan rindu pada cucu3 nya dan peluang untuk aku meregangkan otot2 dan urat2 yang sakit2 selama 3 bulan ni (dalam erti kata lain berehat! ahaksss!).

Balik pun dah lewat. Malam baru bertolak cam dlm pukul 8, pastu reach Pulai Seremban dalam kul 9.10. Sampai je trus dinner sebab mak mertuaku itu sudah masak (dia siap call kul 7.45 bitau dinner kat umah, bukan di tengah jalan! trimas!). Dah sudah dinner, kitrg pun melepaks kat depan tv sambil melayan AF konsert pertama. Hambar; melainkan si Nadia dan Stanly je yang nampak agresif dan ready untuk 1st concert. Tak pe lah.. masih baru kan?

Hari ahad pepagi lagi mak mertua ku keluar pergi Ayuveda, oil massage. Masa tu aku masih di tilam melayan tidur bersama anak3 dan hubby terchenta. Ayah mertua aku, aku tak tau lah kat mana. Adik ipar aku yang kecik tgh terbongkang tido sbb malam tadi sibuk main game GTA smpi kul bape pun aku tak tau lah.

Memang pesen aku kalu balik umah mak mertua aku ni (since kat pedas smpi bawak ke Seremban) after subuh aku MESTI tido balik. Sebab kalu aku bangun pun tak de benda aku bleh buat. Slalunya breakfast ayah mertua aku yang masak. Seingat aku ada sekali je aku masak breakfast. Masa tu baru kawen dan masih di rumah Pedas. Nasi goreng pedas. So far tak de komen. 1st and last (up to today's date). So, kul 8.30 aku pun bangun, masa tu aku dah dgr lengkang lengkung kat dapur. Aku intai dari bilik ( aku tido kt bilik tamu je malam tu), ayah mertua aku tgh sibuk goreng mee (feberet anak sulung aku).

sambil kendong si baby, aku pun gi lah basuh muka, gosok gigi, dan kejutkan si mira ngan hubby. Pas kitorg mkn barulah mimi bangun dan trus main basikal (yg sorang ni mmg tak kisah pun soal makan). After breakfast sekali lagik sesi berehat berlangsung. Adui.. siok betul kalu aku balik ke seremban. Anak2 aku main sendirik je except yang kecik tu berkepit dengan aku. Sempatlah aku melayan anak2 aku main bola kat luar rumah.

pas lunch camtu, aku pun balik ke KL. Sampai je kat rumah, hujan lebat giler babas... hehehe.. aku layan lelap lah ngan anak2 aku..

No comments:

:: DUni@ @kU :: ** Di sini tempatnya kucurahkan rasa **

Di sini, di kesempatan ini, aku lontarkan rasa hati, aku luahkan segala keluhan, keriangan, suka duka, gelak tawa.. dalam jurnal kehidupanku ini, aku sertakan foto kenangan, moga satu hari nanti tatkala kesunyian melanda, rentetan peristiwa2 ini bisa mengembalikan tawa dan air mata. Dan juga bila nanti mata tertutup, ada kenangan untuk ditonton..