Wednesday, February 27, 2008

Future Planning

Pagi ni aku terlewat lagi keluar rumah. Minggu ni je dah 2 hari aku lewat sampaikan solat subuh pun hampir matahari nak menjelma.. Nurul pun lambat gak ari ni!!! Sian kat mek sorang ni, tunggu aku.. Tapi akhirnya aku tahu kenapa aku lambat ari ni... SEBAB.. Allah tu nak temukan aku dengan kawan baek aku kat LRT Chan Sow Lin... Sarimah....

Dan waktu aku jumpa dia tu ada plak adegan kelaka berlaku.. Nak kejutkan dia, alih2 ada sorang minah india ni plak yang melatah terperanjatkan aku menepuk bahu si Imah.. bagai nak rak aku, nurul, imah dan minah tu tergelak.. heheheh.. lawak pagi rabu jadinya...

Selingan : Di LRT BTR, Tan Chai Ho edar risalah pasal BN dan sibuks bersalaman dengan 'para pengundi' (hantu ke tak ke aku tak pasti.. heheheh).. aku? Ehm.. sambut risalah pada kakak fanatik pengedar risalah tu then masukkan tiket lrt dan senyum pada 'orang kanan' Tan Chai Ho... Dato' tu tengah wat apa masa tu? Dia tengah melayan seorang 'pengundi fanatik' berborak sambil gelak besar.. ( ntah ikhlas ke tak Dato' tu berborak aku pun tak tau lah.. yang pasti si 'pengundi itu - seorang perempuan Islam bertudung' seronok sakan sambil tangan kanan yang bersalaman tidak dilepaskan.)

Okie.. sambung balik ye.. Pertemuan dengan Imah membuatkan aku terfikir kuasa Allah tu mmg melebihi segala2nya dalam dunia. Sebabnya baru semalam aku dengan Nurul bercerita untuk bertukar kerjaya menjadi seorang pengusaha **********. Dan aku turut mentioned nama Imah sebagai " kawan aku yang juga berminat untuk menjadi pengusaha ********* ". Dan aku melangkah setapak lagi dengan bertanya pendapat pada Izam, si coordinator aku ni.. (jangan ditanya kenapa aku tak tanya pendapat my hubby dulu... cam membelakangkan dia dalam kes ni plakssss). Izam pun menyokong dengan penuh semangat... Itulah gunakan kengkawan.. faham masalah kita, cuba masuk dalam masalah kita (tapi bukan menyibuks yeee) dan yang paling penting support kita macam kita ni sebahagian dari hidup dia (dia dah kawen ye... jgn ada cakap2 belakang plaks).. dan bukan maksud aku hubby aku tak menyokong cuma aku tak suka discuss bendabesar2 on the phone.. tunggu ari ni dia balik baru aku slowtalk ngan dia....

Kenapa aku ******* kan benda tu ye...? Nantilah, belum masanya aku nak bagitau aku nak buat apa.. insya Allah kalau jadi, aku akan war-warkan dalam blog ni... akan ku selalu doakan agar cita2 murni aku dan kawan2 mendapat restu dariNya.. Amin..
___________________________________________________________________________________
Nota Kaki :

Aku undi sapa ye tahun ni? Ntahlah.. sebab calon2 kat tempat aku undi tu dah bertukar orang plaks. Tahun 2004 aku undi ********* tp tahun ni tak tau lah sbb yang paling pasti aku tak kenal calon ni... oppss.. tempat mengundi? SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN TAMAN KOSAS...

No comments:

:: DUni@ @kU :: ** Di sini tempatnya kucurahkan rasa **

Di sini, di kesempatan ini, aku lontarkan rasa hati, aku luahkan segala keluhan, keriangan, suka duka, gelak tawa.. dalam jurnal kehidupanku ini, aku sertakan foto kenangan, moga satu hari nanti tatkala kesunyian melanda, rentetan peristiwa2 ini bisa mengembalikan tawa dan air mata. Dan juga bila nanti mata tertutup, ada kenangan untuk ditonton..