Tuesday, December 15, 2009

Baby Girl??

Salam. Bismillah.

Korang...... korang cuba baca kat bawah ni yer....

* Barang siapa mempunyai tiga anak perempuan atau tiga saudara perempuan atau dua anak perempuan atau dua saudara perempuan, lalu dia bersikap ihsan dalam pergaulan dengan mereka dan mendidik mereka dengan penuh rasa takwa serta bertanggungjawab, maka baginya adalah syurga.

* Dari Aisyah ra. "Barang siapa yang diuji dengan sesuatu berkaitan dengan anak-anak perempuannya, lalu dia berbuat baik kepada mereka, maka mereka akan menjadi penghalang baginya dari api neraka.
* Barang siapa yang menggembirakan anak perempuannya, derajatnya seperti orang yang sentiasa menangis karena takut kepada Allah SWT. dan orang yang takut kepada Allah SWT. akan diharamkan api neraka ke atas tubuhnya.
* Barang siapa yang membawa hadiah (barang makanan dari pasar ke rumah) lalu diberikan kepada keluarganya, maka pahalanya seperti bersedekah. Hendaklah mendahulukan anak perempuan daripada anak lelaki. Maka barang siapa yang menyenangkan anak perempuan seolah-olah dia memerdekakan anak Nabi Ismail AS.

Ieee.. aku suker!!!!! Sebab anak aku suma perempuan.. Wakakakkaka... Sorilah ye pada korang yang ada anak lelaki. Terlebih excited sudah!!! Lagi satu aku pernah baca / dengar dari seorang makcik tu SESIAPA YANG MEMBERI MAKAN ANAK PEREMPUANNYA DAHULU SEBELUM ANAK LELAKI, MAKA PAHALA BAGINYA ADALAH DUA KALI GANDA.. huhuhu... best giler!!!! okaylah, nak layan berangan masuk syurga sekejap.. Amin..Amin..Amin..

2 comments:

didahaida said...

salam.nak komen pasal beri makan pada anak perempuan tu.sekadar nak kongsi ayat yang saya pernah baca dlam sebuah buku.bila kita membeli sesuatu makanan untuk dibawa balik ke rumah, dahulukan pemberian makanan itu kepada anak perempuan.itu adalah lebih baik.

murah rezeki dengan anak perempuan nih

nonnie78 said...

salam.

betul tu. murah rezeki yer.. alhamdulillah.. insya Allah lebih bertambah rezeki kalau kita mensyukuri apa yang kita ada sekarang ni.

:: DUni@ @kU :: ** Di sini tempatnya kucurahkan rasa **

Di sini, di kesempatan ini, aku lontarkan rasa hati, aku luahkan segala keluhan, keriangan, suka duka, gelak tawa.. dalam jurnal kehidupanku ini, aku sertakan foto kenangan, moga satu hari nanti tatkala kesunyian melanda, rentetan peristiwa2 ini bisa mengembalikan tawa dan air mata. Dan juga bila nanti mata tertutup, ada kenangan untuk ditonton..